Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29391
Title: Ecuadorian public high school teachers perceptions on technological resources used by teachers in their EFL classrooms during the COVID-19 pandemic
Authors: Camacho Minuche, Gina Karina
Dorado Sailema, Wilmer Roberto
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2021
Citation: Dorado Sailema, W. R. Camacho Minuche, G. K. (2021) Ecuadorian public high school teachers perceptions on technological resources used by teachers in their EFL classrooms during the COVID-19 pandemic [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29391
Abstract: Abstract: The present research on the perceptions of Ecuadorian public school teachers about the technological resources used by teachers in English as a foreign language classrooms during the COVID-19 pandemic, its objective was to analyze the use of these resources in learning. The methodology used was of type mixed, that is, qualitative and quantitative. Three instruments were administered for the interviewees, the first two were carried out through surveys which were used to determine the frequency and perception of teachers on the use of technological resources. On the other hand, the interview was administered to identify technological resources, those instruments were applied to ten English teachers from different provinces of Ecuador such as Morona Santiago, Guayas, Carchi, Loja, El Oro, Pichincha and Sucumbíos. The results show that the most used technological tools during the pandemic were virtual platforms, WhatsApp, YouTube and Power Point presentations. Likewise, the most frequently used technological tools were WhatsApp, virtual platforms and online dictionaries. On the other hand, teachers like to use these resources, due to the contribution they generate academically to the students in the classroom.
Description: Resumen: La presente investigación referente a las percepciones de los profesores de colegios públicos ecuatorianos, sobre los recursos tecnológicos usados por los profesores en las aulas de inglés como lengua extranjera durante la pandemia por el COVID -19, cuyo objetivo fue analizar el uso de dichos recursos en el aprendizaje. La metodología utilizada fue mixta, es decir, cualitativa y cuantitativa. Se administraron tres instrumentos para los entrevistados, se realizó mediante encuestas para determinar la frecuencia y percepción de los profesores sobre la utilización de los recursos tecnológicos. Por otro lado, la entrevista se ejecutó para identificar los recursos tecnológicos, todos esos instrumentos se aplicaron a diez profesores de inglés de diferentes provincias de Ecuador como Morona Santiago, Guayas, Carchi, Loja, El Oro, Pichincha y Sucumbíos. Los resultados muestran que los instrumentos tecnológicos más utilizados durante la pandemia fueron las plataformas virtuales, WhatsApp, YouTube y las presentaciones Power Point. Asimismo, las herramientas tecnológicas más usadas con frecuencia son WhatsApp, plataformas virtuales y los diccionarios online. Por otro lado, a los profesores les gusta utilizar estos recursos, debido al aporte que generan académicamente.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=128085.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.