Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29420
Title: | Ecuadorian public high school teachers perceptions on technological resources used by teachers in their EFL classrooms during the COVID-19 pandemic |
Authors: | Toro Gallardo, Lisset Vanessa Arellano Jumbo, Lenin Fernando |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2021 |
Citation: | Arellano Jumbo, L. F. Toro Gallardo, L. V. (2021) Ecuadorian public high school teachers perceptions on technological resources used by teachers in their EFL classrooms during the COVID-19 pandemic [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29420 |
Abstract: | Abstract: This research is about Ecuadorian public high school teachers ́ perceptions on the technological resources used in the EFL classroom during the COVID-19 pandemic. The aim of this study is to analyze the technological resources used by teachers in their EFL classrooms. This research took place in Quito city in an urban area. As a sample, ten EFL teachers were selected, seven females and three males. Besides, the mixed method approach that combines qualitative and quantitative methods was applied. Qualitative research was used for the narrative analysis, and the quantitative method was used to gather and describe the data obtained. The techniques used in the present research were the following: one teachers survey and two interviews. Additionally, questionnaires were the main instruments applied in this study. The findings of this study revealed that teachers of English as a foreign language in public secondary schools have skills and knowledge to interact with students, in turn it was observed that they create communities of knowledge, contribute to the formulation of academic programs and organize these communities based on information and communication technologies ICT. |
Description: | Resumen: Esta investigación trata de las percepciones de los maestros ecuatorianos de colegios públicos sobre recursos tecnológicos utilizados en clases de inglés durante la pandemia de COVID-19. El objetivo de este estudio es analizar los recursos tecnológicos utilizados por profesores en clases de inglés como lengua extranjera. La investigación tuvo lugar en la ciudad de Quito. Como muestra diez profesores de inglés fueron seleccionados, siete mujeres y tres hombres. Además, el enfoque mixto de métodos cualitativo y cuantitativo fueron aplicados. El método cualitativo fue usado para recoger la información narrativa en todos los procesos y el método cuantitativo fue para interpretar los datos obtenidos. Las técnicas usadas en la presente investigación fueron: una encuesta y dos entrevistas. Adicionalmente, se aplicó cuestionarios como instrumentos principales del estudio. Los resultados concluyen que los profesores de inglés como lengua extranjera en las escuelas secundarias públicas tienen habilidades y conocimientos para interactuar con los estudiantes, en la observación ellos crean comunidades de conocimiento, contribuyen a la formulación de programas académicos y organizan estas comunidades basadas en las tecnologías de la información y la comunicación TIC. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=128111.TITN. |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.