Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29490
Title: Factors affecting EFL student´s oralcommunication skills
Authors: Quiñonez Beltrán, Ana Lucía
Barreno Rosero, Erica Zuleyma
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Barreno Rosero, E. Z. Quiñonez Beltrán, A. L. (2022) Factors affecting EFL student´s oralcommunication skills [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29490
Abstract: Abstract:The present study aims to investigate the factors that affect the development of EFL students oral communication skills. The sample was composed of fortyhigh school students and five EFL teachersof first year of baccalaureate. It was carried out in one of the public high schools in the city of Archidona, Napo province, Ecuador. A mixed approach was applied by combining quantitative and qualitative research methods. There were employed four instrumentslike a teachers interview, a teachers survey, a students survey, and five classroomobservations. The results were exposedin two Likert scale tables, which were subsequently analyzed and interpreted according to the information retrieved fromthe teachers interview and classroomobservations.Results revealed thatpedagogicalfactors positively affect students oral communication skills were motivation, monitoring, and language practice.On the other hand, linguistic, academic, and anxiety disorder were factors thatnegatively affect their development of oral communication skills negatively.
Description: Resumen: El presente estudio tiene como objetivo investigar los factores que afectan el desarrollo de las habilidades de comunicación oral de los estudiantes de inglés como lengua extranjera. Lamuestrase compone de40 estudiantes de secundaria y cinco profesores deinglés de primer año de bachillerato deuno de los colegios públicos in la ciudad de Archidona, provincia de Napo, Ecuador. Se aplicó un enfoque mixto combinando métodos de investigación cuantitativo y cualitativo. Fueron empleadoscuatro instrumentostales comouna entrevista a maestros, una encuesta a maestros, una encuesta a estudiantes y cinco observaciones de clase. Los resultados fueron expuestosen dos tablas de escalaLikert, que posteriormente se analizarone interpretaronde acuerdo con la información obtenida de la entrevista a maestros y las observaciones de clase. Los resultados revelaron que los factores pedagógicos que afectan positivamente en las habilidades decomunicación oral de los estudiantes fueronla motivación, el monitoreo, y la práctica del lenguaje, mientras que los lingüísticos, académicos, y ansiedad fueronlos que afectan negativamente a los estudiantes en su desarrollo de habilidades de comunicación oral.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=128233.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.