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http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29504
Title: | The influence of online games on EFL vocabulary learning |
Authors: | Vivanco Ríos, Leidy Adriana Espinosa Guzmán, Sara Janeth |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Espinosa Guzmán, S. J. Vivanco Ríos, L. A. (2022) The influence of online games on EFL vocabulary learning [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29504 |
Abstract: | Abstract:Many researchers such as Aghlara and Tamjid (2011) considered that online games are effective tools to teach English vocabulary because it allows students to retain the words, participate actively in the classroom, and learn in an enjoyable environment. For this reason, the purpose of this research was to determine the influence that online games have on vocabulary learning in the EFL classroom. The participants were nineteen students between 10 and 11 years old, who belong to the sixth grade of an elementary public school in the city of Loja, Ecuador. This research was carried out by using a case study approach. A mix-method design was used since the instruments were a pre-test, a post-test, observations, and a students survey. The results showed that the use of online games had very little influence on the improvement of students lexicon knowledge. The reasons for this were related to the short time of the virtual classes as well as to the problems with the internet connection. Hence, the main conclusion of this study was that the majority of learners were eager to participate with ESL Games Plus rather than JeopardyLabs since it includes animated features. |
Description: | Resumen:Muchos investigadores, como Aghlara y Tamjid (2011), consideran que los juegos en línea son herramientas eficaces para enseñar vocabulario en inglés porque permiten a los estudiantes retener las palabras, participar activamente en el aula y aprender en un entorno agradable. Por esta razón, el propósito de esta investigación fue determinar la influencia que tienen los juegos en línea en el aprendizaje de vocabulario en ingles como lengua extranjera. Los participantes fueron diecinueve estudiantes de entre 10 y 11 años de edad, pertenecientes al sexto grado de una escuela primaria pública de la ciudad de Loja, Ecuador. Esta investigación se llevó a cabo utilizando un enfoque de estudio de caso. Se utilizó un método mixto ya que los instrumentos fueron un pre-test, un post-test, observaciones y una encuesta a los estudiantes. Los resultados mostraron que el uso de juegos en línea tuvo muy poca influencia en la mejora del conocimiento del léxico de los estudiantes. Las razones estaban relacionadas con el poco tiempo de las clases virtuales, así como los problemas de conexión a Internet. Por lo tanto, la conclusión principal es que la mayoría de ellos monstraron interés en participar con ESL Games Plus en lugar de JeopardyLabs, ya que éste incluye características animadas. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=128280.TITN. |
Appears in Collections: | Titulación de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros |
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