Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29505
Title: | Analysis of the implementation of the English teaching approaches established in the English as a Foreign Language (EFL) Curriculum in a public high school in Loja |
Authors: | Morocho Cuenca, Elsa Liria Báez Feijóo, Ariana Gabriela |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Báez Feijóo, A. G. Morocho Cuenca, E. L. (2022) Analysis of the implementation of the English teaching approaches established in the English as a Foreign Language (EFL) Curriculum in a public high school in Loja [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29505 |
Abstract: | Abstract:The present study aims at analyzing if teachers use the English teaching approaches established in the Ecuadorian EFL curriculum. Furthermore, to know how they implement them and which approach is mostly used when teaching English. Four English teachers from a public high school in the city of Loja participated in this research. The data was gathered by applying a questionnaire addressed to the teachers. Beforehand, to corroborate the information provided, classroom observations and a checklist were implemented. The approaches used were quantitative and qualitative, and the results obtained were described, analyzed, and interpreted based on the proposed research questions. The findings revealed that teachers employed the English as a foreign language curriculum; likewise, the approach mainly used was CLIL; nevertheless, they did not do it correctly. For example, teachers and students mainly talked in Spanish and not in English; besides, most of the activities were only about reading aloud; moreover, the four language skills were not taught and integrated into the tasks. Lastly, students did not participate throughout the lessons as stated in the EFL curriculum. |
Description: | Resumen: Este estudio tuvo como objetivo analizar si los docentes usaban los enfoques de enseñanza del idioma ingles establecidos en el currículo como lengua extrajera; además, saber de qué manera los aplicaban e identificar cuál era el enfoque más utilizado al momento de enseñar. Cuatro docentes de un colegio público de la ciudad de Loja participaron en esta investigación. La información fue recopilada mediante la aplicación de un cuestionario dirigido a los participantes mencionados. Para corroborar esta información, se realizaron observaciones de clase. Los enfoques que se utilizaron fueron el cuantitativo y el cualitativo, y los resultados obtenidos se describieron, analizaron e interpretaron a partir de las preguntas de investigación. Los hallazgos revelaron que los profesores si empleaban el currículo de inglés como lengua extranjera; asimismo, el enfoque mayormente utilizado fue el CLIL; sin embargo, no lo hicieron correctamente. Por ejemplo, los profesores y los alumnos hablaban en español y no en inglés; asimismo, la mayoría de las actividades eran únicamente acerca de la lectura; por otra parte, las cuatro habilidades lingüísticas no se integraron en las tareas por igual. Por último, los alumnos no participaron durante las clases tal y como establece el plan de estudios de EFL. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=128288.TITN. |
Appears in Collections: | Titulación de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.