Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29584
Title: Planeación de logística y recolección de datos de eventos masivos para la ciudad de Loja
Authors: Mora Jácome, Verónica Lucia
Malo Tinizaray, Pablo Andrés
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Malo Tinizaray, P. A. Mora Jácome, V. L. (2022) Planeación de logística y recolección de datos de eventos masivos para la ciudad de Loja [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29584
Abstract: Abstract: Event tourism is one of the most representative and it has been consolidated as an attractive potential for both national and international audiences.Through this study; it is proposed to design a logistics and data collection plan for the realization of huge events in Loja city, which is consolidated as a support forevent promoters. For this purpose, documentary and field methodology was used, and the following research tools were applied: compilation of legal processes for the realization of events, surveys of attendees and interviews with promoters.Taking into account the Covid-19 pandemic, part of the active population on the Internet, considered in the age range between 18 and 40 years, was taken as a sample. In this way, 98 surveys were applied.A manual is proposed in which the structural organization charts are highlighted within the functions that the promoters fulfill, safety standards and the different steps to follow in order to have a reliable event validation.
Description: Resumen: El turismo de eventos es unos de los más representativos y se consolida como un potencial atractivo tanto para público nacional comointernacional.A través de este estudio se plantea diseñar un plan de logística y recolección de datos para la realización de eventos masivos en la ciudad de Loja, lo que se consolida como un apoyo para los promotores de eventos. Para el efecto se utilizó metodologíadocumental y de campo, y se aplicaron las siguientes herramientas de investigación: recopilación de procesos legales para la realización de eventos, encuestas a asistentes y entrevistas a promotores. Tomando en cuenta la pandemia de Covid-19, se tomó como muestraa parte de la población activa en Internet, considerada en el rango de edad de entre los 18 a 40 años.De esta manera seaplicaron98 encuestas.Seplantea un manual en el cual se destacan los organigramas estructurales dentro de las funciones que cumplen los promotores, normas deseguridad y pasos a seguir para que el evento cuente con la validación pertienentes.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=128537.TITN.
Appears in Collections:Maestría en Turismo con Mención en Gestión e Innovación de Destinos



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Admin Tools