Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29642
Title: Techniques to teach English as a Foreign Language to children that suffer Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD), focused on speaking skill.
Authors: Salcedo Viteri, Karina Soledad
Manzanares Ordóñez, Yulisa Liset
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Manzanares Ordóñez, Y. L. Salcedo Viteri, K. S. (2022) Techniques to teach English as a Foreign Language to children that suffer Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD), focused on speaking skill. [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29642
Abstract: Abstract:Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) is a disorder that includes hyperactivity, attention deficit and impulsive behavior and affects people who suffer from it in several aspects, one of the most influenced areas is education. For this reason, the main purpose of this research is to identify the best techniques to teach English as a Foreign Language to children, between 6 to 8 years, that suffer ADHD, focused on speaking skill. The participants were 10 English teachers that are currently working with students who suffer ADHD, 5 authorities and 5 legal representatives of children with ADHD. This research was performed in 5 different public schools in El Oro province and it had a qualitative approach, where dat a was obtained from primary sources that were: a survey for teachers, interviews for teachers, authorities of institutions and for legal represent atives. This research had a descriptive design. Data was deeply analyzed and the most important conclusion founded was that Role-play and Picture Describing are two most useful techniques in order to teach English speaking skill to children who suffer ADHD.
Description: Resumen: El Trastorno por Déficit de Atención con Hiperactividad (TDAH) incluye hiperactividad, déficit de atención y conductas impulsivas, el cual afecta a las personas que lo padecen en varios aspectos, una de las áreas más influenciadas es la educación. Por est o, el propósit o de la present e investigación es identificar las mejores técnicas para enseñar inglés como lengua extranjera a niños, entre 6 y 8 años, que padecen TDAH, enfocándose en la habilidad de habla. Los participantes fueron 10 profesores de inglés que trabajan con estudiantes que sufren TDAH, 5 autoridades y 5 representant es legales de niños con TDAH. Esta investigación se realizó en 5 escuelas públicas de la provincia de El Oro, tuvo un enfoque cualitativo y un diseño descriptivo. Los dat os se obtuvieron de fuentes primarias que fueron: encuesta a docent es, entrevist as a docent es, autoridades de instituciones y representant es legales. Los dat os se analizaron y la conclusión más importante fue que el juego de roles y la descripción de imágenes son las técnicas más útiles para enseñar la habilidad de hablar inglés a los niños con TDAH.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=128603.TITN.
Appears in Collections:Titulación de Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.