Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29652
Title: Systematization of pedagogical experiencesin the EFL teaching training program
Authors: Ulehlova, Eva
Potosí Argoti, Cinthia Magdalena
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Potosí Argoti, C. M. Ulehlova, E. (2022) Systematization of pedagogical experiencesin the EFL teaching training program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29652
Abstract: Abstract: The present work called Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training programhas been done toguideteachers in the pedagogical field through analysis, reflection, and description during pre-professional practices. The main objective is to help students to acquire teaching experience based on both observation of classes and by teaching English classes to put into practice acquired knowledge. The participants were students from a public school which waslocated in an urban area inSan Grabriel city. To gather information,ten English classes were observedwhen coursing the subject of Practicum Academico 1, nine classes were taught assuming the mainteacher role, these classes were given to students of General Basic Education and Bachillerato respectivelywhile coursing Pasantías Pre-professional 1 and Practicum academic 2.The process as an observant was on-site,and the one as amain teacher was online due to COVID-19. Throughout this process, it was evident that teachers designgood lesson plans includinga variety of teaching strategies, and attractive material to enhance students' motivationconsideringdifferent students learningstyles,level, age, needs,and main interests.
Description: Resumen: El presente trabajo denominado Sistematización de experiencias Pedagógicas en el programa de formación EFL se ha realizado para guiar a docentes en el campo pedagógico a través del análisis, reflexión y descripción durante las Practicas Pre-Profesionales. El objetivo principal es ayudar a estudiantes a adquirirexperiencias en docencia basadas en observaciones de clasesy enseñando clases de inglés para poner en práctica los conocimientos adquiridos.Los participantes fueron estudiantes de escuela pública que estaba ubicado en un área urbana en la Ciudad de San Gabriel. Para recopilar información, diez clases fueron observadas cuando cursaba Practicum 1,nueve clases se impartieroncomo maestro principal en E.G.B y Bachillerato cuando cursaba Pasantías Pre-Profesionales 1 y Practican Académico 2. El proceso como observador fue presencialy como profesor titular en línea debido a la pandemia COVID-19. A lo largo de este proceso fue evidente que los profesoresdiseñaron buenos planes de clase incluyendo una variedad de estrategiasde enseñanza, y material atractivopara motivar a los estudiantes, considerando sus distintosestilos de aprendizaje, nivel, edad y principales intereses.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=128615.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.