Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29662
Title: Plan de comunicación estratégico digital para el medio de comunicación comunitaria Red Kapari
Authors: Duque Rengel, Vanessa Karina
Cofre Chango, Lilia Mariana
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Cofre Chango, L. M. Duque Rengel, V. K. (2022) Plan de comunicación estratégico digital para el medio de comunicación comunitaria Red Kapari [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29662
Abstract: Abstract:Strategic digital communication in community media is an ideal process that should be applied in community and traditional digital media, which is why this research proposes as a title the creation of a digital strategic plan to strengthen the positioning of the community digital media. Kapari Network, where digital communication strategies are applied, for which an analysis of the current situation was carried out, data collection in internal and external audiences applying research techniques and instruments with a mixed approach; Seo Analysis, Social Media Audit, in-depth interview, online and physical surveys. The results obtained showed a large percentage of users who use all the services of Red Kapari: of the 355 users, 108 people, representing 30.4%, responded that they use all the services, while the rest did not. In such a way that it is necessary to create an annual strategic communication plan to publicize the services and products of Red Kapari in order to retain audiences and strengthen digital community communication.
Description: Resumen: La comunicación estratégica digital en medios comunitarios es un proceso idóneo que debe ser aplicado en los medios digitales comunitarios y tradicionales, razón por la cual la presente investigación propone como titulo la creación de un plan estratégico digital para fortalecer el posicionamiento del medio de comunicación digital comunitario Red Kapari, donde se apliquen estrategias de comunicación digital, para lo cual se realizóun análisis de la situación actual, recolecciónde datos en los públicos internos y externos aplicandotécnicas e instrumentos de investigación con enfoquemixto; Análisis SEO, Auditoria Social Media, entrevista a profundidad, encuestas online y físicas. Los resultados obtenidos, mostraron un gran porcentaje de usuariosqueutilizantodos los servicios de Red Kapari: de los 355 usuarios, 108 personas que representa el 30,4 % respondieron que utilizan todos los servicios, mientras que el resto no. De tal forma que es necesario crear un plan de comunicación estratégico anual para dar a conocer los servicios y productos de Red Kapari así fidelizar audiencias y fortalecer la comunicación comunitaria digital.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=128625.TITN.
Appears in Collections:Maestría en Comunicación Estratégica mención Comunicación Digital



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.