Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29677
Title: Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program
Authors: Ulehlova, Eva
Luzuriaga Sacoto, Katerine Alexandra
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Luzuriaga Sacoto, K. A. Ulehlova, E. (2022) Systematization of pedagogical experiences in the EFL teaching training program [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29677
Abstract: Abstract: The present worktitled Systematization of Pedagogical Experiences deals with descriptions, analysis and reflections of the teaching experiences in English classes as observerteacher, and titularteacher inon-site and on-line classes. The teaching experiences werecarried outin public and private schools. Its purpose was to analyzein an organized and systematic way my pedagogical experience as a pre-serviceteacherin the school and the baccalaureate. To gather information, twenty English classes were observed in the private school.Subsequently, fourteen classes are analyzed assuming the main teacher role, these classes were taught to students from public and private schools. The process as observer and main teacher was on-site, all but four classes as main teacher that were held on-line due to COVID-19. The most important conclusion was the significant differences between English as Foreign Language teaching in public and private schools.In the case of public schools, a curricular change should be considered that encompasses didactic materials and educational hours designated for achieving communicative competence.
Description: Resumen: El presente trabajo Systematization of Pedagogical Experiences realiza una investigación sobre las descripciones, análisis y reflexiones de las experiencias docentes en clases de inglés como docente observador, profesora titular de inglés en clases presenciales y virtuales. Las experiencias docentes fueron en escuelas públicas y privadas. Su propósito fue analizar de manera organizada y sistemática mi experiencia en las prácticas estudiantiles como profesor practicante en escuela y bachillerato. Para recopilar información, se observaron veinte clases de inglés en la escuela privada. Posteriormente, se analizan catorce clases asumiendo el rol docente principal, estas clases fueron impartidas a alumnos de colegios públicos y privados. El proceso como observador y maestro principal fue presencial, todas menos cuatro clases como profesoraprincipal que se realizaron en línea debido al COVID-19. La conclusión más importante fue las diferencias significativas entre la enseñanza de inglés como lengua extranjera entre las escuelas públicas y privadas. En el caso de las escuelas públicas se debe considerar un cambio curricular que englobe el material didáctico y las horas pedagógica.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=128645.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.