Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29695
Title: Plan de Comunicación Estratégica 360 para la Federación de Pequeños Exportadores Agropecuarios Orgánicos del Sur de la Amazonía Ecuatoriana APEOSAE
Authors: Valdivieso Abad, Karen Cesibel
Guamán Guamán, José Francisco
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Guamán Guamán, J. F. Valdivieso Abad, K. C. (2022) Plan de Comunicación Estratégica 360 para la Federación de Pequeños Exportadores Agropecuarios Orgánicos del Sur de la Amazonía Ecuatoriana APEOSAE [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29695
Abstract: Abstract: Ecuador is known for its wide diversity of climates, products and peoples. It is a country with an oil and agricultural economy, however, being part of the great Amazon forest, it is considered a region with importance for caring for the environment and the harvest of basic and naturalproducts. With this situation, APEOSAE was born, a company whose main productive task is the harvest, manufacture and sale of food at the local, national-international level.Therefore, this work was developed with the objective of proposing a 360ºcommunication plan for the Association, which is why, through a mixed methodology, the internal public was evaluated by applying surveys and interviews. The results obtained showed that APEOSAE does not have both internal and external organizational strategic communication, there is no communication professional, among other factors. Hence, the findings allowed the generation of a communication plan that will make it possible to position and make visible their work, products and services, contributing to the development of native communities, the economy of local producer families and creating environmental awareness in the sector, users-buyers.
Description: Resumen: Ecuador es conocido por su amplia diversidad de climas, productos y pueblos. Es un país con una economía petrolera y agrícola, sin embargo, al ser parte del gran bosque del Amazonas es considerado una región con importancia para el cuidado del medio ambientey la cosecha de productos básicos y naturales.Con esta coyuntura,nace APEOSAE,una empresa cuya principal labor productiva es la cosecha, manufactura y venta de alimentosa nivel local, nacional-internacional. Por lo que el presente trabajo se desarrolló con el objetivo de proponer un plan de comunicación 360ºpara la Asociación, es por ello, que mediante una metodología mixtaseevaluó el público interno aplicando encuestas y entrevistas. Los resultados obtenidos, mostraron que APEOSAE no cuenta con una comunicación estratégica organizacional tanto interna como externa, no existe un profesional de comunicación, entre más factores. De ahí que,los hallazgospermitierongenerarun plan de comunicación que permitiráposicionar y visibilizar su labor, productos y servicios,aportandoal desarrollo de comunidades nativas, economía de familias productoras del lugarycrear conciencia ambientalen el sector, usuarios-compradores.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=128690.TITN.
Appears in Collections:Maestría en Comunicación Estratégica mención Comunicación Digital



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.