Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29727
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorCastillo Cuesta, Luz Mercedeses_ES
dc.contributor.authorAlbán Díaz, María Josées_ES
dc.date.accessioned2022-03-04T18:35:19Z-
dc.date.available2022-03-04T18:35:19Z-
dc.date.issued2022es_ES
dc.identifier.citationAlbán Díaz, M. J. Castillo Cuesta, L. M. (2022) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29727es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1352111es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=128779.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: El presente estudio realizado de manera virtual da a conocer el rol de la corrección entre pares y la retroalimentación de los docentes,identifica sus diferencias y eficacia,para la mejora de los errores morfológicos, semánticos y sintácticosenfocados enla escrituraen una escuela pública de BañosProvincia de Tungurahua. Se realizó un pre-test y un post-test bajo la retroalimentación del docente. Además, se analizó la preferencia de los estudiantes por la retroalimentación de los profesores o compañeros a través de seis párrafos y una encuesta.Mediante un método mixto losresultados evidenciaron que las habilidades gramaticales de los estudiantesreflejaron una mejora en el post-test luego de recibir la retroalimentación del docente. El porcentaje de errores semánticos y morfológicos fue mayor con la retroalimentación del docente, mientras que los errores sintácticos fueron mayores con la retroalimentación de los compañeros. Los estudiantes mostraron una mayor preferencia por recibir los comentarios del profesor, que de los compañeros. Asimismo, se concluye que la retroalimentación de maestros y compañeros resultó ser efectiva y generó un impacto positivo en los trabajos de escritura.es_ES
dc.description.abstractAbstract: The present study realized in virtual mode was conductedto know the roleofpeer correction and teacherfeedback in order to identify their differences and efficacy for the improvement ofmorphological, semanticand syntactic errors,focused in writing skills, in students of a state school in Bañosde Agua Santa, Tungurahua province. A pre-test and post-test were performed under the teacher's feedback. Additionally, students ' preference for feedback fromteachers or peers was analyzed throughsix paragraphs and a survey.Arubric,a checklistand a mixed methodwere applied.Theanalysis of theresultsevidenced that the students' grammatical skills reflected an improvement in the post-test after receiving the teacher's feedback.The percentage of semantic and morphological errors was higher with teacher feedback, while syntactic errors were higher with peer feedback.The students had a greater preference for receiving the teacher's comments on written worksthanpeers comments. Likewise, this study concludesthat teacher and peer feedback were found to be effective in improving the learning process because generated some positive impact on the learners ́ writing works.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleThe role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school studentses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.