Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29750
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorJaramillo Pontón, Mayra Fernandaes_ES
dc.contributor.authorEgred Uquillas, Betty Margaritaes_ES
dc.date.accessioned2022-03-08T13:29:22Z-
dc.date.available2022-03-08T13:29:22Z-
dc.date.issued2022es_ES
dc.identifier.citationEgred Uquillas, B. M. Jaramillo Pontón, M. F. (2022) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29750es_ES
dc.identifier.otherCobarc: 1352223es_ES
dc.identifier.urihttps://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=128816.TITN.es_ES
dc.descriptionResumen: El presente estudio titulado: El papel de la corrección entre pares y la retroalimentación del maestro en la mejora de las habilidades de escritura en estudiantes de bachillerato analizó las diferencias entre la corrección entre pares y la retroalimentación del maestro y su eficacia para la mejora de los errores morfológicos, semánticos y sintácticos en la escritura. Este estudio fue realizado en una institución privada bilingüe de la ciudad de Quito. Los participantes fueron treinta estudiantes de segundo año de Bachillerato, empleando una metodología mixta que combinó los enfoques cuantitativos y cualitativos con técnicas como la observación de clases y la encuesta a los estudiantes. Adicionalmente, se aplicó un pre-test, composiciones escritas de losestudiantes, un post-test y un cuestionario para estudiantes como instrumentos. Los resultados revelaron que la combinación de ambos tipos de retroalimentación fue efectiva para ayudar a reducir los errores semánticos, sintácticos y morfológicos de los estudiantes, mientras mejoraban sus habilidades de escritura. También, se encontró que los estudiantes prefieren ambas retroalimentaciones, pero dudan en asumir plenamente su rol evaluador durante la implementación de la corrección entre pares.es_ES
dc.description.abstractAbstract: The present study titled: The role of Peer Correction and Teacher Feedback in The Improvement of writing skills in high school students aims to analyze the differences between peer correction and teacher corrective feedback and their efficacy for the improvement of morphological, semantic, and syntactic errors in English as foreign language (EFL)writing.This study took place in a private bilingual institution in the city of Quito,Pichincha province.The participants were thirty second-year high school students.In addition, the current research employed a mixed methodologywhich is a combination of quantitative and qualitative approaches with techniques, such as class observation and students survey. Additionally, the instruments applied to gather the data were a pre-test, student writing compositions, a post-test, and astudent questionnaire.The main results of this research indicate that combining both types of feedback was effective in helping students reduce semantic, syntactic, and morphological errors while also improving their writing skills. Furthermore, it was discovered that students prefer bothtypes of feedback but are hesitant to assume their evaluative role fully during the implementation of peer correction.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.subjectEcuador.es_ES
dc.subjectTesis digital.es_ES
dc.titleThe role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school studentses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.