Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29755
Title: The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students
Authors: Salcedo Viteri, Karina Soledad
Castillo Vega, Liliana Magaly
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Castillo Vega, L. M. Salcedo Viteri, K. S. (2022) The role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29755
Abstract: Abstract: The present research explores the role of peer correction and teacher feedback in the improvement of writing skills in high school students. Thirty students of nineth year of a public school from Machala were the participants of this study. To gather data, a pre and post written test,and 6 paragraphs were applied to the participants. To score their production a rubric that includes the semantic, sintactyc and morphological aspects was used. In addition, a checklist was employed based on peer correction and finally, a student survey perception was applied. A mixed method was used to reveal the effectiveness of peer and teacher feedback in improving writing performance. Therefore, the results conclude that teacher feedback could produce slightly effects on student s writing improvement compared to peer correction. Besides, the students perceived the teacher s intended feedback more positively than peer feedback. It was detected that the most of participants had more difficulties with the morphological errors at the moment of writing and the interference of the first language was the main reason that contributed to students made mistakes.
Description: Resumen: Esta investigación explora la corrección entre pares y la retroalimentación del maestro en la mejora de las habilidades de escritura en estudiantes de secundaria. Treinta estudiantes de noveno año de una institución pública de Machala participaron. Para recolectar los datos, un pre y post test escrito y 6 párrafos se aplicaron a los estudiantes. Para puntuarlos se utilizó una rúbrica com los aspectos semánticos, sintácticos y morfológicos. Además, una lista de cotejo basada en la corrección entre pares y, finalmente, una encuesta de percepción. Se utilizó un método mixto para revelar la eficacia de la retroalimentación de compañeros y profesores para mejorar el rendimiento de la escritura. Los resultados concluyen que la retroalimentación del maestro produjoefectos de mejora leves en la escritura de los estudiantes en comparación con la corrección de los compañeros. Además, los estudiantes percibieron la retroalimentación del profesor mucho más positiva que la de los compañeros. Se detectó que la mayoría de los participantes tuvo más dificultades com la morfologia al escribir y la interferência del primer linguaje contribuyó a que se cometieran estos errores.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=128823.TITN.
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.