Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29907
Title: Practicas inclusivas y su incidencia en el aprendizaje sostenible observado en la praxis profesional de los docentes de Educación Infantil
Authors: Guaillas Plasencia, Jeny María
Pacho Chicaiza, Nelly Beatriz
Keywords: Inclusión educativa.
Aprendizaje significativo-
Aprendizaje sostenible.
Issue Date: 2022
Abstract: Achieving the proposed goals in the Sustainable Development Goals (SDG) is a challenge that the ONU and the countries that belong it have set themselves, to reach it, they require both things promote actions that lead to the eradication of poverty and provide strategies that allow providing a quality education with equality. Education is the most powerful weapon to end poverty and people inequality. It is everyone's responsibility to guarantee a sustainable education that allows the learner to interact, contribute, transcend, open up to change; forthis reason, the need arises to know if the teachers of a public entity in Cuenca city, make use of good inclusive practices and influence sustainable learning.As well, it is necessary to define a methodology that leads to achieve the general objective: "Analyze the inclusive practices that early childhood education teachers do to promote sustainable learning in the context of the pandemic." For this reason, it is necessary to support on the analytical and synthetic method that allowed to determine use ofludic strategies promotes sustainable learning.
Description: Alcanzar las metas propuestas en los Objetivos de desarrollo sostenible (ODS) es un reto que se ha planteado la ONU y los países que son parte, para ello requiere fomentar acciones que conlleven a erradicar la pobreza, y a la vez proporcionar estrategias que permitan brindar una educación de calidad con igualdad. La educación es el arma más poderosa para acabar con la pobreza y desigualdad de los pueblos, y es responsabilidades de todos garantizar una educación sostenible que permita al educando interactuar, aportar, trascender, abrirse al cambio, por ello surge la necesidad de conocer si las docentes de una entidad pública de la ciudad de Cuenca, hacen uso de buenas prácticas inclusivas y si inciden en el aprendizaje sostenible.Como todo trabajo requiere definir una metodología que conlleve alcanzar el objetivo general: “Analizar las prácticas inclusivas que realizan las docentes de educación infantil para promover el aprendizaje sostenible en el contexto de pandemia.”, para ello es necesario apoyarse con el método analítico y sintético, el mismo que permitió determinarque el uso de estrategias lúdicas promueve el aprendizaje sostenible.
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/29907
Appears in Collections:Titulación de Ciencias de la Educación

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.