Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/30083
Title: Principios del constructivismo en la Propuesta Pedagógica Institucional de la Unidad Educativa Glenn Doman
Authors: Andrade Vargas, Lucy Deyanira
Altamirano Lalama, María Daniela
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2022
Citation: Altamirano Lalama, M. D. Andrade Vargas, L. D. (2022) Principios del constructivismo en la Propuesta Pedagógica Institucional de la Unidad Educativa Glenn Doman [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/30083
Abstract: Abstract: In the following work which theme is Principles of social constructivism in the Institutional Pedagogical Proposal from Glenn Doman School, the relation of these principles in the Institutional Proposal is analyzed, as well as what is its contribution in relation with the teaching process in the students. Within this analysis an assessment and argumentation were made about how the Social Constructivism is carried out. The research was carried out using the documentary review method, the technique was over content analysis and the instrument used was the creation of table of contents, that allowed the analysis of the same variables that are the Institutional Educational Project and the Principles of Social constructivism. For the elaboration of this research bibliographical material from different authors was used, who mentioned that the different Pedagogical Principles are very important in the teacher work, as well showed us in a deep way the approach of constructivism, this approach suggests that the individual builds his knowledge in this building is carried out base in its personal experiences that take place throughout his life.
Description: Resumen: En el siguiente trabajo cuyo tema es Principios del constructivismo social en la Propuesta Pedagógica Institucional de la Unidad Educativa Glenn Doman se analiza cual es la relación de dichos principios en la Propuesta Institucional, así como también cuál es su aporte en relación al proceso de enseñanza- aprendizaje de los estudiantes. Dentro de este análisis también se realiza una valoración y argumentación sobre el Constructivismo Social. La investigación se realizó mediante el método de revisión documental, la técnica fue de análisis de contenido y el instrumento utilizado fue la creación de matrices, que permitieron realizar el análisis de las variables las mismas que son: el Proyecto Educativo Institucional y los Principios del constructivismo Social. Para la elaboración de esta investigación se usó material bibliográfico de diferentes autores, quienes mencionan los diferentes principios pedagógicos que son muy importantes en la labor del docente, así como también se nos permite conocer de una forma más a fondo el enfoque del constructivismo, dicho enfoque nos plantea que el individuo construye su conocimiento y esta construcción se realiza en base a las experiencias que se desarrollan en toda su vida.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=129149.TITN.
Appears in Collections:Titulación de Ciencias de la Educación



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.