Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/30184
Title: | Educación en valores morales desde talleres con imágenes interactivas para estudiantes de Educación Básica |
Authors: | Santacruz Moncayo, Samuel Benedetto Vidal Mena, Magali Elizabeth |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Vidal Mena, M. E. Santacruz Moncayo, S. B. (2022) Educación en valores morales desde talleres con imágenes interactivas para estudiantes de Educación Básica [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/30184 |
Abstract: | Abstract: The research carried out on Education in moral values from workshops with interactive images for students of Basic Education, had as itsmain objective to demonstrate that the workshops are an educational resource that influences the strengthening and practice of values in boys and girls. The research corresponds to a mixed method approach and experimental design; For the collection and registration of data, the value estimation scale was used, an instrument adapted from the thesis "Taller de fabulas", carried out by Espinoza (2018), the instrument was applied to 30 third-year children of the Educational Unit "Puerto Limón . A subgroup of15 children was the control group with whom the workshop was not held, the other subgroup was the experimental one, who did participate in the values education workshops. The work becomes current and relevant, due to the circumstances of the pandemic, which allowed the creation of different resources and not dispense with the formation of moral values. It is concluded that the workshops with interactive images increased the level of practice of moral values in children. |
Description: | Resumen: La investigación realizada sobre Educación en valores morales desde talleres con imágenes interactivas para estudiantes de Educación Básica, tuvo como objetivo principal demostrar que los talleres es un recurso educativo que influye en el fortalecimiento y práctica de valores en niños y niñas. La investigación corresponde a un enfoque con método mixto y diseño experimental; para la recolección y registro de datos se utilizó la escala de estimación de valores, instrumento adaptado de la tesis Taller de fábulas, realizada por Espinoza (2018), el instrumento se aplicó a 30 niños de terceraño de la Unidad Educativa Puerto Limón . Un subgrupo de 15 niños fue el grupo de control con quien no se tuvo el taller, el otro subgrupo fue el experimental, quienes si participaron de los talleres de educación en valores. El trabajo cobra actualidad yrelevancia, debido a las circunstancias de la pandemia, lo que permitió la creación de diferentes recursos y no prescindir de la formación de valores morales. Se concluye que los talleres con imágenes interactivas incrementaron el nivel de práctica de valores morales en los niños. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=129248.TITN. |
Appears in Collections: | Maestría en Educación mención Innovación y Liderazgo Educativo |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.