Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/30315
Title: | Aprendizaje basado en problemas para la enseñanza activa del Derecho Societario |
Authors: | Riofrío Calderón, Gioconda del Cisne Jiménez Loaiza, Valeria del Cisne |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Jiménez Loaiza, V. D. C. Riofrío Calderón, G. D. C. (2022) Aprendizaje basado en problemas para la enseñanza activa del Derecho Societario [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/30315 |
Abstract: | Abstract: In higher education, specifically in the law career, it is necessary to change the way of teaching; The researchentitled problem-based learning for the teaching of corporate law in the university space aimed to determine if the methodology based on problems in the teaching of corporate law contributes to the development of professional skills through experimentation; In order to answer the question posed, does the problem-based methodology contribute to the development of professional skills in the field of corporate law.For the investigation, the survey was used in a sample of thirty-one students who responded according to the perception of problem-based learning, this allowed knowing each of the opinions, under quantitative parameters, to obtain an idea about how students have been favored in their learning under the premise of new educational challenges with different approaches to traditional teaching where students were listeners and their participation was practically nil, distorting the most important principle of education today. |
Description: | Resumen: En educación superior, de manera específicaen la carrera de derecho,es necesario cambiar la forma de enseñanza;la investigación titulada aprendizaje basado en problemas para la enseñanza del derecho societario en el espacio universitariotuvo como objetivo determinar si la metodología basada en problemas en la enseñanza del derecho societario contribuye al desarrollo de habilidades profesionales por medio de la experimentación; con la finalidad de dar respuesta a la pregunta planteadasi la metodología basada en problemas contribuye al desarrollo de habilidades profesionales en la materia de derecho societario.Para la investigación se hizo uso de la encuesta en una muestra de treinta y un estudiantes querespondieron de conformidad a lapercepción sobre el aprendizajebasado enproblemas, esto permitió conocercada una de las opiniones, bajo parámetros cuantitativos, para obtener una idea sobre como los estudiantes se han vistofavorecidosen su aprendizaje bajo la premisa de nuevos retos educativos con enfoques distintos a la enseñanza tradicionaldonde los estudiantes eran oyentes y su participación era prácticamente nula, desvirtuando el principio más importante de la educación en la actualidad. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=129378.TITN. |
Appears in Collections: | Maestría en Educación mención Innovación y Liderazgo Educativo |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.