Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/30353
Title: | Uso del Storytelling digital como herramienta para desarrollar las competencias lingüísticas en niños de segundo de básica |
Authors: | Beltrán Flandoli, Ana María Ordóñez Alvarado, Lorena Alexandra |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Ordóñez Alvarado, L. A. Beltrán Flandoli, A. M. (2022) Uso del Storytelling digital como herramienta para desarrollar las competencias lingüísticas en niños de segundo de básica [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/20.500.11962/30353 |
Abstract: | Abstract: The use of Storytelling as a learning methodology is considered a novel topic in education since its implementation, according to research, is intended for the teachers practice. According to studies, Storytelling is still in the process of being considered as a strategy for linking students with the construction of their learning. Thus the present work was developed with the objective of analyzing the implementation of digital storytelling to develop language skills in second graders. The implementation protocol was designed based on the literature researched with respect to the methodological strategies that support them. An evaluation was performed by means of an observation scheme, which was designed according to the criteria of the skills corresponding to a narrative in order to establish a descriptive analysis of the results with the methodological implementation and the acquisition of linguistic competencies. The results showed a significant percentage among the experimental group participants that the control group does not reach, indicating that the process of the methodological implementation gives favorable results linking children through the creation of audios. |
Description: | Resumen: El uso del Storytelling como metodología de aprendizaje se considera un tema novedoso en educación ya que su implementación de acuerdo con la investigación está destinada a la práctica de los docentes y de acuerdo a los estudios aún en proceso de ser considerada como estrategia de vinculación del estudiante con la construcción de sus aprendizajes.Por lo que el presente trabajo se desarrolló con el objetivo de analizar la implementación del storytelling digital para desarrollar las competencias lingüísticas en niños de segundo grado.El protocolo de implementación fue diseñado en base a la literatura investigada con respecto a las estrategias metodológicas que las sustentan. Se evaluó por medio de un instrumento de observación diseñado de acuerdo a los criterios de las destrezas características de la narrativa, para establecer un análisis descriptivo de los resultados con la implementación metodológica y la adquisición de las competencias lingüísticas. Los resultados demostraron un porcentaje significativo entre el grupo experimental que el grupo control no alcanza, indicando que el proceso de implementación metodológica otorga resultados favorables vinculando a los niños por medio de la creación de audios. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=129416.TITN. |
Appears in Collections: | Maestría en Educación mención Innovación y Liderazgo Educativo |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.