Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/71273
Title: Relación familia-escuela en niños y niñas de 3 a 5 años
Authors: Carrera Herrera, Xiomara Paola
Mora Fonseca, Mónica del Pilar
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2025
Citation: Mora Fonseca, M. D. P. Carrera Herrera, X. P. (2025) Relación familia-escuela en niños y niñas de 3 a 5 años [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/71273
Abstract: Abstract: The research work The family-school relationship in children from 3 to 5 years old was carried out with the purpose of proposing new alternatives to the difficulties that may arise in schools when it comes to communication and the link that must exist between teachers and parents. As teachers, one way to ensure the good educational development of children is to establish a positive connection with the family, with this objective interviews were conducted with 10 parents and 10 teachers with whom questionnaires were then applied. The methodology used in this process was quantitative and qualitative, the procedure that was applied was through Google Forms and consisted of 11 dimensions for each group. With the results obtained, a clearer vision and analysis of how the situation is presented is obtained, this helps to design mechanisms and strategies that better guide both parents and teachers, understanding that the activities and innovations that are carried out are for the benefit of all.
Description: Resumen: El trabajo investigativo La relación familia-escuela en niños de 3 a 5 años , se lo realizó con el propósito de plantear nuevas alternativas ante las dificultades que se puedan presentar en las escuelas cuando se trata de la comunicación y el vínculo que tiene que existir entre docentes y padres de familia. Como docentes, una manera de poder garantizar el buen desarrollo educativo de los niños es establecer una conexión positiva con la familia, con ese objetivo se realizaron entrevistas a 10 padres de familia y a 10 docentes con los que después se aplicaron cuestionarios. La metodología usada en este proceso fue cuantitativa y cualitativa, el procedimiento que se aplicó fue por medio de Google Forms y constaba de 11 dimensiones para cada grupo. Con los resultados obtenidos se obtiene una visión y un análisis más claro de cómo se presenta la situación, esto ayuda a diseñar mecanismos y estrategias que orienten de mejor manera tanto a padres de familia como a docentes, entender que las actividades e innovaciones que se efectúen son para el beneficio de todos.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=145664.TITN.
Appears in Collections:Titulación de Ciencias de la Educación



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.