Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/71334
Title: Herramientas digitales para facilitar el aprendizaje del idioma Inglés como Lengua Extranjera en Estudiantes de 7-9 años
Authors: González Vilela, Fanny Yolanda
Acaro Jiménez, Lorena Mishel
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2025
Citation: Acaro Jiménez, L. M. González Vilela, F. Y. (2025) Herramientas digitales para facilitar el aprendizaje del idioma Inglés como Lengua Extranjera en Estudiantes de 7-9 años [Tesis de Posgrado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/71334
Abstract: Abstract: The research entitled Digital tools to facilitate the learning of English as a foreign language in students aged 7-9 years, raises the ways in which students continue to face difficulties in the practice of English despite the incursion of technology in the North Valley English Center academy. Its main purpose is to analyze the application of innovative didactic tools to facilitate the learning of English as a foreign language, as well as to determine if the use of technological tools encourages the learning of the language and to highlight the importance of these resources. The methodology used was a mixed approach, using both quantitative and qualitative methods. Survey and interview techniques were applied to inquire about the practice of teachers and students, to determine the impact of digital tools on pedagogical action. The results show that the pedagogical use of resources such as the interactive screen and interactive platforms or applications motivate students and help to improve students' academic performance. In summary, this research is aimed at proposing the use of technology in English language learning to improve the quality of students' education and improve teachers' performance by providing them with authentic tools satisfying current needs.
Description: Resumen: La investigación titulada "Herramientas digitales para facilitar el aprendizaje del idioma inglés como lengua extranjera en estudiantes de 7-9 años," plantea las formas en las que los estudiantes siguen enfrentando dificultades en la práctica del inglés a pesar de la incursión de tecnología en la academia North Valley English Center. Su propósito fundamental es analizar la aplicación de herramientas didácticas innovadoras para facilitar el aprendizaje del inglés como lengua extranjera, así como determinar si el uso de herramientas tecnológicas incentiva al aprendizaje del idioma y destacar la importancia de estos recursos. La metodología que se empleó fue un enfoque mixto, se implementó métodos cuantitativos y cualitativos. Se aplicó técnicas de encuesta y entrevista para indagar sobre la práctica de los docentes y a los estudiantes, para determinar el impacto de las herramientas digitales a la acción pedagógica. Los resultados muestran que el uso pedagógico de recursos tales como la pantalla interactiva y plataformas o aplicaciones interactivas motivan a los estudiantes y ayuda a mejorar el rendimiento académico de los alumnos. En resumen, esta investigación está orientada a proponer el uso de la tecnología en el aprendizaje del inglés para mejorar la calidad de la educación de los estudiantes y mejorar el desempeño de los profesores al proporcionarles herramientas auténticas satisfaciendo las necesidades actuales.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=145953.TITN.
Appears in Collections:Maestría en Educación mención Innovación y Liderazgo Educativo



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.