Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/71729
Title: Transformación Digital del Sistema de Becas de la UTPL
Authors: Piedra Pullaguari, Nelson Oswaldo
González Flores, Francisco Xavier
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2025
Citation: González Flores, F. X. Piedra Pullaguari, N. O. (2025) Transformación Digital del Sistema de Becas de la UTPL [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/71729
Abstract: Abstract: This proposed Curriculum Integration Project aims to improve the student experience through the management of financial aid at the university level, using digital transformation as a tool. It conducts a study of existing problems in scholarship awarding processes, thoroughly examines these issues to provide digital solutions, and finally formulates a plan to implement digital transformation. A pilot project will be conducted at the Universidad Técnica Particular de Loja (UTPL) to evaluate operational efficiency, accessibility, personalization, and student satisfaction. Through the analysis, this project aims to contribute to improving the management and optimization of scholarship programs, as well as to the literature on student retention strategies and the use of digital transformation in education. To this end, a methodology is proposed that allows for the reconstruction of the organization for the continuous adaptation of the system developed using Angular technology, which is managed by the entity in question, UTPL. This project seeks to improve accessibility, diversity, inclusion, and student retention at higher education institutions.
Description: Resumen: El presente Trabajo de Integración Curricular propuesto se orienta a la mejora de la experiencia del estudiante a través de la gestión de ayudas económicas a nivel universitario, utilizando como medio la transformación digital. Realiza un estudio de los problemas existentes en los trámites de entrega de becas, estudia a profundidad los problemas para brindarles soluciones digitales, y finalmente formula un plan para implementar la transformación digital. Es decir, se llevará a cabo un piloto en la Universidad Técnica Particular de Loja (UTPL) para evaluar la eficiencia operativa, accesibilidad, personalización y satisfacción del estudiante. Mediante el análisis realizado se busca que este trabajo contribuya a mejorar la gestión y optimización de programas de becas, así como a la literatura sobre estrategias de retención estudiantil y el uso de la transformación digital en educación. Para lo cual, se propone una metodología que permita reconstruir la organización para la adaptación continua del sistema desarrollado utilizando la tecnología de Angular que maneja la entidad en cuestión como lo es UTPL. Este proyecto busca mejorar la accesibilidad, diversidad, inclusión y retención estudiantil en las instituciones de educación superior.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=145433.TITN.
Appears in Collections:Titulación de Sistemas Informáticos y Computación



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.