Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/71848
Title: Plan de comunicación estratégica y marketing digital para el posicionamiento de la joyería JL Martínez en Huaquillas
Authors: González Aguirre, Francisco Xavier
Ullaguari Torres, Ana Paula
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2025
Citation: Ullaguari Torres, A. P. González Aguirre, F. X. (2025) Plan de comunicación estratégica y marketing digital para el posicionamiento de la joyería JL Martínez en Huaquillas [Tesis de TécnicoTecnológico, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/71848
Abstract: Abstract: Today, startups and small and medium-sized businesses find themselves in a highly competitive market, especially in the manufacturing and commercial sectors, where they must constantly innovate to stand out with communication strategies that connect with their audiences. New technologies and business models on digital platforms have made a significant difference in the development of these organizations' success. This project presents a strategic plan based on digital communications and marketing for JL Martínez Jewelry, a company dedicated to the production of 18-karat gold jewelry, crafted with the best technology in the industry to deliver exceptional results. During the internal and external research of the jewelry company, important findings were identified for the development of this comprehensive plan, analyzing the strengths and weaknesses that must be addressed to improve and strengthening communication strategies to connect with its target audience. To this end, a strategic plan was developed with specific tactics and actions that will allow the company to achieve its general and specific objectives, strengthening its positioning, reach, and presence with social media marketing, consolidating itself as one of the best jewelry stores in Ecuador, providing its customers with an exceptional and personalized shopping experience.
Description: Resumen:Hoy en dia los emprendimientos, pequeñas y medianas empresas se encuentran en un mercado altamente competitivo especialmente en el sector manufacturero y comercial donde se debe innovar constantemente para destacar con estrategías comunicativas y que conecten con la audiencia, las nuevas tecnologías y modelos de negocios en plataformas digitales han marcado una gran diferencia en el desarrollo hacia el éxito de estas organizaciones. El presente proyecto expone un plan estratégico con base a la comunicación y marketing digital para la joyería JL Martínez, una empresa que se dedica a la elaboración de joyas en oro de 18 kilates, trabajados con la mejor tecnología de la industria para brindar resultados excepcionales. Durante la investigación interna y externa de la joyería, se identificaron hallazgos importantes para el desarrollo de este plan integral, analizando las fortalezas y debilidades que deben ser atendidas para mejorar, y potenciar estrategias comunicacionales para conectar con su target. Para ello se desarrolló un plan estratégico con tácticas y acciones especificas que permitirá a la empresa lograr sus objetivos generales y específicos, fortaleciendo su posicionamiento, alcance y presencia con social media marketing, consolidándose como una de las mejores joyerías del Ecuador que brinda a sus clientes una experiencia de compra excepcional y personalizada.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=146043.TITN.
Appears in Collections:Tecnología Superior En Comunicación Estratégica Y Marketing Digital



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.