Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/71875
Title: Plan de comunicación estratégica y marketing digital para la empresa DONCHICORIA S.A
Authors: Estrella Silva, Euler Santiago
Rivera Mendoza, Jhamir Yomar
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2025
Citation: Rivera Mendoza, J. Y. Estrella Silva, E. S. (2025) Plan de comunicación estratégica y marketing digital para la empresa DONCHICORIA S.A [Tesis de TécnicoTecnológico, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/71875
Abstract: Abstract: This strategic communication and digital marketing research project for Donchicoria S.A., a horchata and traditional products company, analyzes how digital tools strengthen the brand in a competitive market. It details the process of adapting to digital trends to achieve greater customer engagement and expand its reach. The analysis of Donchicoria S.A.'s social media presence reveals key areas for improving visibility and engagement through collaborative efforts across many areas of the company. Through audience segmentation, goal definition, and a tactical plan, the company seeks to optimize its digital strategy, achieve greater visibility, and meet its objectives. This research proposes theoretical foundations for communication and digital marketing with specific proposals for Donchicoria S.A., tailored to its digital market needs. It also offers concrete solutions to maintain its competitiveness and foster its growth in a constantly evolving digital environment. The work not only strengthens the company's strategic foundation but also proposes actions that contribute to its consolidation in the market.
Description: Resumen:Esta investigación de comunicación estratégica y marketing digital en Donchicoria S.A., empresa de horchata y productos tradicionales analiza cómo las herramientas digitales fortalecen la marca en un mercado competitivo. Se detalla el proceso de adaptación a tendencias digitales para lograr mayor conexión con los clientes y ampliar su alcance. El análisis de la presencia en redes sociales de Donchicoria S.A. muestra áreas clave para mejorar visibilidad e interacción en un trabajo conjunto de muchas áreas de la empresa. Con la segmentación de audiencia, la definición de objetivos y un plan táctico, se busca optimizar su estrategia digital se puede alcanzar una mejor visibilidad y cumplir con los objetivos. Esta investigación propone fundamentos teóricos sobre comunicación y marketing digital con propuestas específicas para Donchicoria S.A., diseñadas según sus necesidades mercado digital. Además, se ofrecen soluciones concretas para mantener su competitividad y fomentar su crecimiento en un entorno digital en constante evolución. El trabajo no solo refuerza la base estratégica de la empresa, sino que también propone acciones que contribuyen a su consolidación en el mercado.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=146046.TITN.
Appears in Collections:Tecnología Superior En Comunicación Estratégica Y Marketing Digital



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.