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Title: Plan de comunicación estratégica y marketing digital para la empresa SD7 comunicación visual
Authors: Barrazueta Molina, Patricio
Rodríguez Martínez, Juan Carlos
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2025
Citation: Rodríguez Martínez, J. C. Barrazueta Molina, P. (2025) Plan de comunicación estratégica y marketing digital para la empresa SD7 comunicación visual [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/71924
Abstract: Abstract: In this project, a comprehensive digital marketing and communications plan was designed for SD7 Visual Communications, with the goal of improving its positioning and visibility in the print advertising sector in Quito, Ecuador. A detailed analysis was conducted using tools such as SWOT, PESTEL, the Marketing Mix, and the Advertiser's Brief, which allowed for the identification of both internal and external aspects of the company and its potential for digital expansion. This was intended to increase brand recognition and improve relationships with current customers, as well as seek new customers interested in offering personalized products. Two key target groups were defined: local business owners and individual customers. Likewise, improvements in price segmentation and the inclusion of sustainable technologies such as eco-printing were proposed. The final recommendations were aimed at consolidating SD7 as the leading company in the printing sector in Ecuador.
Description: Resumen:En este trabajo se diseñó un plan integral de comunicación y marketing digital para SD7 Comunicación Visual, con el objetivo de mejorar su posicionamiento y visibilidad en el sector de publicidad impresa en Quito, Ecuador. Se realizó un análisis detallado utilizando herramientas como FODA, PESTEL, Marketing Mix y el Brief del Anunciante, lo que permitió identificar tanto los aspectos internos como externos de la empresa y su potencial para expandirse digitalmente. De esta forma se esperó aumentar el reconocimiento de la marca y mejorar la relación con los clientes actuales y buscar nuevos interesados en la oferta de productos personalizados. Se definieron como dos grupos claves a los empresarios de la localidad y a clientes particulares. Igualmente se propuso mejorar la segmentación de precios y la inclusión de tecnologías sostenibles como la ecoimpressión. Las recomendaciones finales fueron orientadas a consolidar a SD7 como la empresa líder en el sector de la impresión en Ecuador.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=146067.TITN.
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