Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/71965
Title: | Relación familia-escuela en niños y niñas de 3 a 5 años |
Authors: | Villarroel Dávila, Paola Carina Changuan Suquilanda, Monserratte Marina |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2025 |
Citation: | Changuan Suquilanda, M. M. Villarroel Dávila, P. C. (2025) Relación familia-escuela en niños y niñas de 3 a 5 años [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/71965 |
Abstract: | Abstract: This paper mentions the importance of The family-school relationship in children aged 3 to 5 years , mentioning the impact on the comprehensive development of boys and girls. This research carries out the connection that exists in early childhood education institutions and the strategies that promote participation and communication between parents and teachers of the institution. This study is inclined to the mixed approach, including the analysis and collection of qualitative and quantitative data. In the research, the participation of 10 parents and 10 teachers from early childhood education institutions where the survey was conducted was obtained. To obtain data, two structured surveys were used for parents and teachers, with the aim of obtaining quantitative data. The results obtained highlight the importance of strengthening dialogue, participation and collaboration between family and school, encouraging active participation between parents and teachers. This relationship is of great importance to contribute to the educational success and well-being of boys and girls. |
Description: | Resumen: El presente trabajo menciona la importancia que tiene La relación familia-escuela en niños de 3 a 5 años , mencionando el impacto que tiene el desarrollo integral de los niños y niñas. Esta investigación lleva a cabo la conexión que existe en las instituciones de educación inicial y las estrategias que promueven la participación y la comunicación entre los padres de familia y los docentes de la institución. Este estudio se inclina a un enfoque mixto, incluyendo el análisis y la recopilación de datos cualitativos y cuantitativos. En la investigación se obtuvo la participación y colaboración de 10 padres de familia y 10 docentes de instituciones educativas de nivel inicial donde se realizó la encuesta. Para la obtención de datos, se utilizaron dos encuestas estructuradas dirigidas a padres y docentes, con el objetivo de conseguir datos cuantitativos. Los resultados obtenidos resaltan la importancia de fortalecer el diálogo, la participación y la colaboración entre la familia y la escuela, incentivando la participación activa entre padres y docentes. Esta relación es de gran importancia para aportar al éxito educativo y bienestar de los niños y niñas. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=145588.TITN. |
Appears in Collections: | Titulación de Ciencias de la Educación |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.