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Title: Plan de Comunicación Estratégica y Marketing Digital para la empresa JeyG Shoes
Authors: Luzuriaga Vásquez, María Alejandra
Guzmán Guzmán, Jaime Raúl
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2025
Citation: Guzmán Guzmán, J. R. Luzuriaga Vásquez, M. A. (2025) Plan de Comunicación Estratégica y Marketing Digital para la empresa JeyG Shoes [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/71967
Abstract: Abstract: Technological advancements and the transformation of social media are forcing businesses to restructure their strategies to address the challenges they pose. JeyG Shoes, an Ecuadorian footwear company, is facing declining sales due to a lack of adaptation to new forms of digital marketing. Therefore, this study proposes the creation of a strategic communications and digital marketing plan for the business, with the goal of increasing sales by 10% in six months. To achieve this, a mixed methodology is employed, utilizing tools such as PESTEL analysis, the SWOT matrix, and the BCG matrix, complemented by structured surveys, direct observation, and document review. The communications and digital marketing plan includes strategies to optimize social media content, improve advertising campaigns, and thus compete in the digital market. Finally, the findings highlight the lack of effective marketing strategies at JeyG Shoes, coupled with factors such as the economic recession and competition in retail markets. The implementation of the plan is expected to increase the company's sales and help other similar businesse.
Description: Resumen:El avance tecnológico y la transformación de redes sociales, obligan a los emprendimientos a reestructurar sus estrategias para afrontar los desafíos que estas suponen. JeyG Shoes, un emprendimiento ecuatoriano de calzado, enfrenta una caída en sus ventas por la falta de adaptación a nuevas formas de marketing digital. Por ello, este estudio propone la creación de un plan de comunicación estratégica y marketing digital para el negocio, con el objetivo de incrementar sus ventas un 10%, en seis meses. Para ello, se emplea una metodología mixta, utilizando herramientas como el análisis PESTEL, la matriz FODA, y la matriz BCG, complementadas con encuestas estructuradas, observación directa y revisión documental. El plan de comunicación y marketing digital incluye estrategias para optimizar el contenido en redes sociales, mejorar las campañas publicitarias y así competir en el mercado digital. Finalmente, las conclusiones evidencian la falta de estrategias de marketing efectivas en JeyG Shoes, sumado a factores como la recesión económica y la competencia en mercados minoristas. Se espera que la implementación del plan incremente las ventas del emprendimiento, y ayude a otros negocios similares.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=146071.TITN.
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