Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/72738
Title: Análisis del contenido generado en redes sociales durante las fases de la promoción de la segunda temporada de la serie original de HBO House Of The Dragon
Authors: Puertas Hidalgo, Rosario Johanna
Guerra Flores, Liz Katherine
Keywords: Ecuador.
Tesis digital.
Issue Date: 2025
Citation: Guerra Flores, L. K. Puertas Hidalgo, R. J. (2025) Análisis del contenido generado en redes sociales durante las fases de la promoción de la segunda temporada de la serie original de HBO House Of The Dragon [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/72738
Abstract: Abstract: In today's dynamic media landscape, digital platforms revolutionize the way audiovisual content is consumed, especially television series. Social networks become a crucial component for promotion and connection with the audience. The marketing strategy of television productions focuses on using these platforms to generate interaction and engagement with the audience. The study focuses on analyzing how these networks are used to achieve engagement, adapting communication strategies on each platform. The analysis of the content generated during the promotion of the second season of House Of The Dragon, an HBO original series, is presented. A qualitative methodological approach was used to collect data from the official accounts on Instagram and TikTok. The results are detailed. These results provide a clear view of the impact of each phase according to the platforms mentioned.
Description: Resumen: En el dinámico panorama mediático actual, las plataformas digitales revolucionan a tal forma en que se consume contenido audiovisual, especialmente las series de televisión. Las redes sociales se convierten en un componente crucial para la promoción y la conexión con la audiencia. La estrategia de marketing de las producciones televisivas se centra en utilizar estas plataformas para generar interacción y engagement con el público. El estudio se enfoca en analizar cómo se emplean estas redes para lograr engagement, adaptando las estrategias de comunicación en cada plataforma. Se presenta el análisis del contenido generado durante la promoción de la segunda temporada de House Of The Dragon, serie original de HBO. Se utilizó un enfoque metodológico cualitativo para recolectar datos de las cuentas oficiales en Instagram y TikTok. Se detallan los resultados. Estos resultados proporcionan una visión clara del impacto de cada fase según las plataformas mencionadas.
URI: https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=146880.TITN.
Appears in Collections:Titulación de Comunicación Social



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.