Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/73213
Title: | Principios pedagógicos que sustentan la práctica docente en la Educación Básica |
Authors: | Ruíz Cobos, Nancy Jeaneth Apolo Pineda, María Nicole |
Keywords: | Ecuador. Tesis digital. |
Issue Date: | 2025 |
Citation: | Apolo Pineda, M. N. Ruíz Cobos, N. J. (2025) Principios pedagógicos que sustentan la práctica docente en la Educación Básica [Tesis de Grado, Universidad Técnica Particular de Loja]. Repositorio Institucional. https://dspace.utpl.edu.ec/handle/29.500.19856/73213 |
Abstract: | Abstract: The purpose of this study conducted in the Basic Education course at the Universidad Técnica Particular de Loja, is to verify the pedagogical principles that support the planning of the pre-professional practice elaborated by the students. These data are collected through a rigorous observation of a determined number of micro curricular planning, which were used by students of Practicum 2. By approaching the theoretical foundations and components of the planning, with a quantitative methodology, and positivist approach, which has a transversal design, the data analysis is done with descriptive statistics, allowing to identify patterns and present the results in a clear way. The sample covers several areas of the national curriculum, such as Mathematics, Language and Literature, and Social Sciences, in order to provide a comprehensive view of the quality of planning in pre-professional practices. |
Description: | Resumen: El presente estudio realizado en la carrera de Educación Básica de la Universidad Técnica Particular de Loja, tiene como propósito verificar los principios pedagógicos que sustentan la planificación de la práctica preprofesional elaborada por los estudiantes. Estos datos se recolectan mediante una rigurosa observacion de un numero determinado de planificaciones micro curriculares, que fueron empleadas por educandos del Practicum 2. Al abordar los fundamentos teóricos y componentes de la planificacion, con una metodologia cuantitativa, y de enfoque positivista, que posee um diseño transversal, el análisis de los datos se realiza con estadística descriptiva, permitiendo identificar patrones y presentar los resultados de manera clara. La muestra abarca diversas áreas del currículo nacional, como Matemáticas, Lengua y Literatura, y Ciencias Sociales, con el fin de proporcionar una visión integral sobre la calidad de las planificaciones en las prácticas preprofesionales. |
URI: | https://bibliotecautpl.utpl.edu.ec/cgi-bin/abnetclwo?ACC=DOSEARCH&xsqf99=146943.TITN. |
Appears in Collections: | Titulación de Ciencias de la Educación |
Files in This Item:
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.