Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/12565
Title: | Teachers and students` perceptions of teaching English in small classes in Ecuador |
Authors: | Toro Gallardo, Lisset Vanessa Herrera Loján, Marjorie Lizbeth |
Keywords: | Educación Secundaria Gramática inglesa Lengua inglesa -enseñanza Licenciado en Ciencias de la educación Mención inglés-Tesis y Disertaciones Académicas |
Issue Date: | 2015 |
Citation: | Herrera Loján Marjorie Lizbeth.(2015).Teachers and students` perceptions of teaching English in small classes in Ecuador .(Trabajo de titulación de Licenciado en ciencias de la educación mención: inglés ) UTPL.Loja |
Abstract: | The main purpose of this study, “Teachers and students` perceptions of teaching English in small classes in Ecuador”, is to determine teachers and students‟ perceptions of teaching and learning English in small classes. A total of 5 teachers and 40 students from an English language institute from the city of Loja participated in the study. A questionnaire including open-ended items was used for data collection. In order to carry out the quantitative and qualitative analysis, the results obtained were described, analyzed and interpreted in relation to the teachers and students` perceptions about teaching English in small classes in Ecuador. The study reveals that teaching English in these types of classes have a positive effect regarding students‟ progress and there are many benefits for teachers and students according to the interviewed´ views. Some of these benefits are related with the facility in designing activities, the higher attention and participation of students, the adequately class space, the appropriate feedback and the greater interaction between teacher and students and between students. |
Description: | El principal propósito del presente estudio, “Percepciones de profesores y estudiantes de la enseñanza de inglés en clases pequeñas en Ecuador”, es determinar las percepciones de enseñar y aprender inglés en clases con pocos estudiantes. Un total de 5 maestros y 40 estudiantes de un Instituto de Inglés de la ciudad participaron en el estudio. Un cuestionario con preguntas abiertas fue utilizado para la colección de datos. Con el fin de realizar el análisis cuantitativo y cualitativo, los resultados obtenidos fueron descritos, analizados e interpretados en relación con las percepciones de profesores y estudiantes acerca de enseñar Inglés en clases pequeñas en Ecuador. El estudio reveló que enseñar inglés en este tipo de clases tiene un efecto positivo en relación al progreso de los estudiantes y que hay muchos beneficios para los profesores y estudiantes, según las percepciones de los entrevistados. Algunos de estos beneficios están relacionados con la facilidad de diseñar actividades, mayor atención y participación de los estudiantes, espacio de clase adecuado, apropiada retroalimentación y mayor interacción entre estudiantes y profesores y entre estudiantes. |
URI: | http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/12565 |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Herrera_Lojan_Marjorie_Lizbeth.pdf | 464.63 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.