Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/12570
Title: | The influence of large classes in the English language teaching- learning process in Ecuadorian high schools |
Authors: | Solano Jaramillo, Lida Mercedes Tutivén Bone, Mónica Paola |
Keywords: | Educación Secundaria Gramática inglesa Lengua inglesa -enseñanza Licenciado en Ciencias de la educación Mención inglés-Tesis y Disertaciones Académicas |
Issue Date: | 2015 |
Citation: | Tutivén Bone Mónica Paola.(2015).The influence of large classes in the English language teaching- learning process in Ecuadorian high schools .(Trabajo de titulación de Licenciado en ciencias de la educación mención: Inglés ) UTPL.ESmeraldas |
Abstract: | This research is about the influence of large classes in the English language teaching-learning process in Ecuadorian high schools. Its general objective is to determine the impact that large classes have on the teaching-learning process of the English language. This study took place in five classrooms with thirty five or more students, each classroom with different teachers from three high schools: one public and two fisco-misionals from the city of Esmeraldas. A sample of 177 students was selected with teenagers from 13 to 17 years old. The quantitative approach was applied in this research. The principal sources of data collection were students’ questionnaires and note-taking. According to the instructional implications, the main findings showed that students are in agreement with the activities suggested by teachers. Related to social implications, it was found that there exist good interaction between teachers and students. Finally, along with the psychological implications, students manifested that the environment in large classes is stressful which certainly affect the quality of the English language teaching-learning process. Key words: influence of large classes, English language teaching-learning, and high schools. |
Description: | Esta investigación es acerca de la influencia que tienen las clases con grupos numerosos de estudiantes en el proceso de enseñanza-aprendizaje del idioma Inglés en los colegios del Ecuador. El objetivo general de este estudio es determinar el impacto que producen las clases numerosas sobre el proceso de enseñanza-aprendizaje de la lengua inglesa. Este estudio tuvo lugar en cinco aulas de clase con 35 o más estudiantes, cada clase con un profesor diferente de tres colegios: uno público y dos fisco-misionales de la ciudad de Esmeraldas. Una muestra de 177 estudiantes fue seleccionada, constituida por adolescentes de entre 13 y 17 años de edad. En esta investigación se aplicó análisis cuantitativo, y las principales fuentes para la recolección de datos fueron los cuestionarios que se aplicaron a los estudiantes y la toma de notas. De acuerdo a las implicaciones educativas, los principales hallazgos mostraron que los estudiantes están de acuerdo con las actividades sugeridas por los profesores. Conforme a las implicaciones sociales, los estudiantes indicaron que existe buena interacción entre los profesores y los estudiantes. Finalmente, según las implicaciones psicológicas, se encontró que el ambiente en clases numerosas es estresante, lo cual ciertamente afecta la calidad del proceso de enseñanza-aprendizaje del idioma Inglés. |
URI: | http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/12570 |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Tutiven_Bone_Monica_Paola.pdf | 726.77 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.