Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/13143
Title: | Students’ perceptions on the factors that affect their willingness to orally communicate in the EFL classroom in Ecuadorian high schools |
Authors: | Camacho Minuche, Gina Karina Herrera Cruz, Gonzalo |
Keywords: | Inglés- enseñanza Lengua inglesa- Enseñanza Licenciado en ciencias de la educación mención inglés- Tesis y disertaciones académicas |
Issue Date: | 2015 |
Citation: | Herrera Cruz Gonzalo.(2015).Students’ perceptions on the factors that affect their willingness to orally communicate in the EFL classroom in Ecuadorian high schools .(Trabajo de fin de titulación de licenciado en ciencias de la educación mención inglés).UTPL.Madrid |
Abstract: | The topic of this research is about the “Students’ perceptions on the factors that affect their willingness to orally communicate in the EFL classroom in Ecuadorian high schools”, and its purpose was to know students’ perceptions on the factors that affect their willingness to orally communicate in the EFL. This research was done in five classrooms in a high school in the city of Buena Fe, Los Rios, Ecuador. Qualitative and quantitative methods were used in this research, instruments such as class observation sheets and questionnaires were applied to students in five observed English classes. The sample selected was students from 9th and 10th years and from 1st, 2nd, and 3rd years of senior high school. The data obtained from class observations and the questionnaire applied to students was used to tabulate, analyze, and interpret the results through a quantitative and qualitative analysis. Through this study, it was observed that students voluntarily participated and enjoyed working in pairs or groups; the type of activity, personality, the topic, grades, and proficiency level influenced and motivated them to take part in speaking activities. |
Description: | El tema de esta investigación es acerca de las " Percepciones de los estudiantes sobre los factores que afectan su disposición de comunicarse oralmente en Inglés como lengua extranjera en el salón de clase en colegios del Ecuador", el propósito es conocer la percepción de los estudiantes sobre los factores que afectan su disposición a comunicarse oralmente utilizando el idioma Inglés. Esta investigación se desarrolló en la en cinco aulas de la ciudad de Buena Fe, provincia de Los Ríos, Ecuador. Los métodos utilizados fueron cualitativo y cuantitativo; la recolección de datos se hizo a través de hojas de observación de clase y cuestionarios aplicados a los estudiantes en cinco clases de Inglés que se observaron. La muestra seleccionada fueron estudiantes de noveno y décimo año de educación básica y de primero, segundo y tercer año de bachillerato. Los datos obtenidos a través de las observaciones de clase y el cuestionario aplicado a los estudiantes, fueron tabulados, analizados y argumentado mediante un análisis cuantitativo y cualitativo. A través de este estudio se pudo observar que los estudiantes participaron voluntariamente y disfrutaron el trabajo en parejas o grupos. El tipo de actividad, la personalidad, el tema, calificaciones, y el nivel de Inglés influenciaron y motivaron a los estudiantes a participar en las actividades orales. |
URI: | http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/13143 |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Herrera_Cruz_Gonzalo.pdf | 967.83 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.