Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/13148
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorGonzález Torres, Paúl Fernando-
dc.contributor.authorPovea Villagómez, Leonardo Patricio-
dc.date.accessioned2015-09-18T15:58:32Z-
dc.date.available2015-09-18-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationPovea Villagómez Leonardo patricio.(2015).Teachers and students´ perceptions of teaching English in small classes in Ecuador.(Trabajo de fin de titulación de licenciado en ciencias de la educación mención inglés).UTPL.Quitoes_ES
dc.identifier.other1162695-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/13148-
dc.descriptionEste estudio visualiza las percepciones tanto de profesores como de estudiantes sobre la enseñanza y aprendizaje del idioma inglés en clases pequeñas, sus beneficios y las implicaciones positivas que estas tienen sobre el aprendizaje de una lengua extranjera. El estudio se llevó a cabo en un Colegio situado en el norte de la ciudad de Quito en dónde un total de 41 estudiantes de 8vo a 13vo grado de diferente sexo, edad, cultura, y fueron encuestados incluyendo 4 profesores de ESL y tomados como referencia para el análisis cuantitativo. Preguntas claves sobre aspectos relacionados con el aprendizaje del Inglés fueron incluidas en los cuestionarios entregados a los estudiantes y profesores en sus distintas clases, así como también aquellas relacionadas con el desarrollo académico de los estudiantes en clases pequeñas y los beneficios de enseñar a grupos reducidos. Es evidente que las clases pequeñas benefician tanto a estudiantes como profesores ya que el grupo se torna más manejable en términos de disciplina, y los estudiantes son más fáciles de enganchar y motivar, brindándose un mejor ambiente para estudiar y trabajar.es_ES
dc.description.abstractThe study overviews the perceptions of teachers and students about teaching and learning English in small classes, as well as the benefits of dealing with reduced groups and the positive implications in English language learning. The study took place in a high school located in the northern part of Quito, where a total of 41 students of different age, sex and culture, from 8th to 13th grade and 4 teachers were surveyed and taken as a reference in the quantitative analysis. Key questions about aspects related to English language learning were included in the questionnaire and given to the students and teachers during their different classes as well as those questions related to the academic development of the students in small classes and the benefits of teaching to reduced groups. It is clear that having small classes can benefit students and teachers since the groups tend to be more manageable in terms of discipline, and they are also easier to motivate or engage, providing them with a better environment to study and work.es_ES
dc.languagespaes_ES
dc.subjectInglés- enseñanzaes_ES
dc.subjectLengua inglesa- Enseñanzaes_ES
dc.subjectLicenciado en ciencias de la educación mención inglés- Tesis y disertaciones académicases_ES
dc.titleTeachers and students´ perceptions of teaching English in small classes in Ecuadores_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Povea_Villagomez_Leonardo_Patricio.pdf699.23 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.