Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/13153
Title: | Teachers and student’s perceptions of teaching English as a Second language in small classes |
Authors: | Salcedo Viteri, Karina Soledad Vivanco Aguirre, Patricia Magdalena |
Keywords: | Inglés- enseñanza Lengua inglesa- Enseñanza Licenciado en ciencias de la educación mención inglés- Tesis y disertaciones académicas |
Issue Date: | 2015 |
Citation: | Vivanco Aguirre Patricia Magdalena.(2015).Teachers and student’s perceptions of teaching English as a Second language in small classes.(Trabajo de fin de titulación de licenciado en ciencias de la educación mención inglés.)UTPL.New York |
Abstract: | The acquisition of a new language is far more complicated when a student is part of a large class. This research reports the findings of a survey study that examined the teachers’ and students’ perceptions of teaching English in small classes, its benefits, strategies and limitations. Data was gathered through the use of a questionnaire with 22 items divided in four large scenarios and took place in two public schools in Winston Salem, North Carolina. Including in this survey were 37 Spanish speaking students between 9 and 16 years old from a low social and academic level, and 5 English as a Second Language (ESL) teachers. After a qualitative analysis of the surveys completed by the participants teachers- students and my own observation, I found that rather than limitations, benefits were observed when teaching English as a Second Language in small classes. The appropriate interaction within a small classroom community along with a supportive strategies and resources used to practice the four skills needed to learn a new language, help to better motivate students to perform better and achieve higher goals in the class. |
Description: | La adquisición de una nueva lengua es mucho más complicada cuando el estudiante es parte de una clase con muchos estudiantes. Este trabajo investigativo indica un estudio de las percepciones de profesores y alumnos sobre la enseñanza de Inglés como segunda Lengua en clases pequeñas, sus beneficios, estrategias y limitaciones. Se obtuvo la información a través de un cuestionarios de 22 preguntas dividas en cuatro grandes grupos, este estudio fue realizado en dos establecimientos educativos de la ciudad de Winston Salem en el estado de Carolina del Norte, participaron en el mismo 37 estudiantes de habla hispana que fluctuaban entre las edades de 9 a 16 años y que provenían de un bajo nivel socio-académico. 5 profesores de Inglés como segunda lengua también formaron parte del presente estudio. Después del análisis de la información obtenida de las encuestas aplicadas a profesores y estudiantes, y conjuntamente con las observaciones realizadas en las diferentes clases se encontró más beneficios que limitaciones en la enseñanza del Inglés como Segunda Lengua en clases pequeñas. La correcta interacción entre los participantes de una clase pequeña, así como las adecuadas estrategias y recursos para prácticas las cuatro habilidades necesarias al aprender una nueva lengua, ayuda a una mejor motivación en los estudiantes para participar y alcanzar las metas. |
URI: | http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/13153 |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Vivanco_Aguirre_Patricia_Magdalena.pdf | 2.49 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.