Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/13479
Title: An EFL students’ case study in written grammar errors and mistakes when learning English as a foreign language
Authors: Arias Córdova, María Olivia
Gonzaga Sánchez, Lizeth Katherine
Keywords: Inglés
Inglés – Enseñanza – Aprendizaje
Gramática inglesa
Lenguaje y lenguas – Enseñanza
Licenciado en ciencias de la educación mención inglés – Tesis y disertaciones académicas
Issue Date: 2015
Citation: Gonzaga Sánchez, Lizeth Katherine. (2015). An EFL students’ case study in written grammar errors and mistakes when learning English as a foreign language. (Trabajo de Titulación de Licenciada en Ciencias de la Educación mención Inglés). UTPL, Loja.
Abstract: This research study is about an EFL students’ case study in written grammar errors and mistakes when learning English as a foreign language in Communicative Grammar II courses “A” and “B” in an institution of higher education in Loja city. The purpose for this research case study is to provide an overview of the most common grammatical errors made by EFL learners in writing. Besides, it is vital to describe, analyze, and interpret the results of errors and mistakes students make when learning English as a foreign language and distinguish how students feel when their teachers correct mistakes. Twenty seven students and two teachers were selected as a sample. Surveys, narrative passages, and six class observations were necessary to apply for gathering the information. This study was conducted using a mixed method approach involving both quantitative and qualitative process. The qualitative method was used for gathering the information in all of the process, and the quantitative method was used for numerical data. It was found that students are not aware when they make mistakes, and they are not conscious on which errors they make
Description: El presente trabajo investigativo “An EFL students’ case study in written grammar errors and mistakes when learning English as a foreign language” se enfoca en los errores gramaticales escritos al estudiar inglés como lengua extranjera por parte de los alumnos de la asignatura de Communicative Grammar II, en los cursos “A” y “B” en una institución de educación superior en la ciudad de Loja. El propósito para esta investigación es encontrar información concerniente a los errores más comunes que se realizan cuando se estudia Inglés como lengua extranjera, aquí se hace una distinción entre errores que los alumnos realizan sabiendo la correcta estructura gramatical, así como los erros que los alumnos cometen sin tener conciencia del mismo. De igual manera, es vital describir, analizar e interpretar los resultados obtenidos de los errores que los estudiantes realizan así como distinguir cómo los estudiantes se sienten cuando el profesor corrige sus errores ayudando a comprender cómo ellos reciben la información. Para esto fue necesario utilizar el método cualitativo y el cuantitativo.
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/13479
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GONZAGA SANCHEZ LIZETH KETHERINE.pdf2.67 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.