Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/13657
Title: Propuesta de Plan de Comunicación Integral para el Banco del Instituto Ecuatoriano de Seguridad Social como Institución Financiera Pública
Authors: Samaniego Portilla, Robert Joaquin
metadata.dc.contributor.advisor: Artias López, Diana Elizabeth
Keywords: Administración de empresas
Comunicacion organizacional
Aspestos sociales
Magister en gestión empresarial- Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2016-01-14
Issue Date: 2015
Citation: Samaniego Portilla Robert Joaquin.(2015).Propuesta de Plan de Comunicación Integral para el Banco del Instituto Ecuatoriano de Seguridad Social como Institución Financiera Pública.(Trabajo de titulación de magister en gestión empresarial).UTPL.quito
Abstract: The Bank of the Ecuadorian Social Security Institute BIESS is a public financial institution that was created to manage the pension fund belonging to the Ecuadorian Social Security Institute IESS. This institution potentiated personal loans and created a product for mortgage loans with better conditions offered by private banks; which, although they ranked the BIESS as the leading financial institution in place resources in this sector, generated an administrative burden well above the capabilities of the institution; which turned into a bureaucratic and inefficient institution. For the preparation of Integral Communication Plan was necessary a market study that allows us to define the position of the brand in the minds of potential or existing customers, and, from this, build a strong brand under the methodology of Andrew Haley Wright from Mind-Maps, which leads us to define the spirit that should potentiate the BIESS brand. From this, we build a communication strategy that is embodied in an advertising campaign to raise customer and to regain their confidence. KEYWORD: BIESS, IESS, Bank, Communication, Planning, Mark
Description: El Banco del IESS es una institución financiera pública que se creó para administrar el fondo de pensiones del Instituto Ecuatoriano de Seguridad Social. Esta institución potencializó los préstamos quirografarios que mantenía el IESS y generó un producto para créditos hipotecarios con mejores condiciones de las que ofrecía la banca privada; los cuales, si bien ubicaron al BIESS como la principal institución financiera en colocar recursos en este sector, generaron una carga administrativa muy por encima de las capacidades de la institución. En 2014 logra superar los problemas operativos y eso da una ventaja para posicionar una nueva imagen. Para la elaboración del Plan Integral de Comunicación se realiza un estudio de mercado que nos permita definir la posición de la marca en la mente de los clientes, y, a partir de esto, construir una marca sólida bajo la metodología de Andrew Haley Wright de Mind Maps, lo que nos lleva a definir el espíritu del BIESS. Sobre esta base, construimos una estrategia comunicacional que se materializa en una campaña publicitaria para sensibilizar al cliente y poder recuperar su confianza.
metadata.dc.identifier.other: 1165892
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/13657
metadata.dc.language: spa
metadata.dc.type: masterThesis
Appears in Collections:Magíster en Gestión Empresarial

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Samaniego_Portilla_Robert_Joaquin.pdf6.28 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Admin Tools