Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/13945
Title: English language students and their motivation to learn the language.
Authors: Jara Suarez, José Mauricio
metadata.dc.contributor.advisor: Quiñones Beltrán, Ana Lucia
Keywords: Educación secundaria – Ecuador
Inglés – Enseñanza-Aprendizaje
Lenguaje y lenguas – Enseñanza
Licenciado en ciencias de la educación mención inglés – Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2016-02-02
Issue Date: 2015
Citation: Jara Suarez, José Mauricio.(2015). English language students and their motivation to learn the language.(Trabajo de Titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención inglés). UTPL, Macas.
Abstract: The study, English language students and their motivation to learn the language has as purpose to learn about students’ perceptions in relation to their motivation to learn English inside the classroom. This research was conducted in one Catholic high school in the city of Macas, province of Morona Santiago. The sample was twenty students from five different courses which made a total of 100 participants. To gather the data the participants were given questionnaires to answer eight different questions. Furthermore, five different lessons were observed. All participants accumulate five hours, forty minutes each during the week and used the English textbooks given by the Ministry of Education of Ecuador adopted and guided by the common European framework of reference for languages. Both the questionnaires and the observation sheets were the research instruments chosen. As a result of this investigation it can be concluded that the aspects that motivates students to learn English in class the most are to improve their English level and the teachers’ attitude. Contrarily, the main aspect that hinders their motivation is the type of the textbook used.
Description: El estudio, los estudiantes de idioma Inglés y su motivación para aprender el idioma, tiene como finalidad conocer las percepciones de los estudiantes en relación a su motivación para aprender inglés en el aula. Esta investigación se llevó a cabo en una escuela secundaria católica en la ciudad de Macas, provincia de Morona Santiago. La muestra fue de veinte estudiantes de cinco cursos diferentes que hicieron un total de 100 participantes involucrados. Para recopilar los datos de los participantes se entregó cuestionarios para responder ocho preguntas diferentes. Además, se observaron cinco clases con diferentes aspectos que tanto los estudiantes como los profesores mostraron durante las clases. Todos los participantes reciben cinco horas de cuarenta minutos cada una durante la semana y utilizan los textos gratuitos de inglés propuestos por el Ministerio de Educación de Ecuador y guiado por el marco europeo común de referencia para los idiomas. Como resultado de esta investigación se puede concluir que los aspectos que motiva a los estudiantes a aprender Inglés en la clase son para mejorar su nivel de Inglés y la actitud de los profesores. Por el contrario, el aspecto principal que dificulta su motivación es el tipo de texto utilizado.
metadata.dc.identifier.other: 1169353
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/13945
metadata.dc.language: spa
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Jara_Suarez_Jose_Mauricio.pdf715.71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.