Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/14130
Title: | The influence of large clases in the English language teaching-learning process in Ecuadorian highschools. |
Authors: | Cabrera Solano, Paola Alexandra Camargo Enríquez, Stalina Curie Marcusiana |
Keywords: | Educación secundaria Inglés – Enseñanza Estudiantes – Comunicación Lenguaje y lenguas – Enseñanza Licenciado en ciencias de la educación mención inglés – Tesis y disertaciones académicas |
Issue Date: | 2015 |
Citation: | Camargo Enríquez, Stalina Curie Marcusiana. (2015). The influence of large clases in the English language teaching-learning process in Ecuadorian highschools.. (Trabajo de Titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención Ingles). UTPL, Coca |
Abstract: | The purpose of this research is to determine whether or not large classes affect the English language teaching-learning process in Ecuadorian High schools. This study was conducted at a semi-private high school in the city of “Francisco de Orellana”, located in the Amazon region. The population investigated consisted of 177 students from 8th year of basic education to 3rdyear of bachelor. Data was collected through a questionnaire and an interview with the English teachers of the mentioned institution. The questionnaires applied to the students were quantitatively analyzed and corroborated with the points of view of the teachers regarding the teaching of English in large classes. Taking into account the student’s opinion, it was concluded that students have a positive perception about their teaching-learning process. On the other hand, they consider that the activities done in the class let them practice what they have learnt. Additionally, the length of the class does not allow teachers to use complementary activities such as: competitions, debates, games, etc.; which contribute to a better development of the language skills. |
Description: | La presente investigación tiene como objetivo determinar la influencia de las clases numerosas en el proceso de enseñanza- aprendizaje de Inglés en los Colegios del Ecuador. Dicho estudio fue realizado en un Colegio fiscomisional de la ciudad de Francisco de Orellana, situada en la región Amazónica. La población investigada fue de 177 estudiantes desde el 8vo año de Educación Básica hasta el 3er año de bachillerato. La información requerida fue obtenida mediante un cuestionario y una reunión con los profesores del Área de Inglés de la mencionada institución educativa. Los cuestionarios aplicados a los estudiantes fueron analizados de forma cuantitativa y corroborados con el punto de vista de los profesores respecto a la enseñanza del Inglés en clases numerosas. Tomando en cuenta la opinión de los estudiantes puede concluirse que los mismos tienen una percepción positiva acerca de su proceso de enseñanza-aprendizaje. Por otra parte, consideran que las actividades que realizan en clase les permiten poner en práctica lo aprendido. Adicionalmente, el tamaño de la clase no favorece el uso de actividades complementarias tales como: juegos, concursos, debates, etc., los cuales contribuyen a un mejor desarrollo de las destrezas del lenguaje. |
URI: | http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/14130 |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Camargo_Enriquez_Stalina_Curie_Marcusiana.pdf | 805.03 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.