Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/14138
Title: | The influence of large classes in the English language teaching-learning process in Ecuadorian high schools |
Authors: | Paredes Zúñiga, Fabián Marcelo Guevara Calderón, Euro Artemán |
Keywords: | Educación secundaria Inglés – Enseñanza Estudiantes – Comunicación Lenguaje y lenguas – Enseñanza Licenciado en ciencias de la educación mención inglés – Tesis y disertaciones académicas |
Issue Date: | 2015 |
Citation: | Guevara Calderón, Euro Artemán. (2015). The influence of large classes in the English language teaching-learning process in Ecuadorian high schools. (Trabajo de Titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención Ingles). UTPL, Durán |
Abstract: | The purpose of this study is to investigate the instructional, social, and psychological implications of large classes in the English language teaching-learning process in Ecuadorian high schools. A quantitative method was used in this research. In order to collect data, the instrument that was taken into consideration was a student questionnaire. The questionnaire contained 21 questions and was divided into three sections to show the instructional, social, and psychological effects of the English large classes. For this study, a total of 195 students from a high school in Duran, Ecuador were selected. Students‟ age ranged from 14-20 years old, from basic education to 3rd year of bachelor. The results of this investigation were analysed quantitatively and qualitatively according with the academic, social, and psychological issues. This study revealed that English teachers in large classes are not very familiar with students‟ basic needs. Group activities, pleasant relationships, and feedback from teachers are not good enough for enhancing student learning. Thus, the findings shed light on some practical strategies which may help the teaching and learning in large English classes. |
Description: | El propósito de este estudio es investigar las implicaciones académica, social, y psicológica de las clases numerosas en el proceso de enseñanza y aprendizaje del idioma Inglés en las escuelas secundarias del Ecuador. Un método cuantitativo fue utilizado en esta investigación. Para la recolección de datos, el instrumento que fue tomado en consideración fue una encuesta al estudiante. El cuestionario contuvo 21 preguntas y estuvo dividido en 3 secciones para mostrar los efectos académico, social y psicológico de las clases numerosas de inglés. Para este estudio, un total de 195 estudiantes de un colegio en Durán-Ecuador fueron seleccionados. La edad de los estudiantes osciló entre los 14 hasta los 20 años de edad, y ellos fueron desde educación básica hasta tercer año de bachillerato. Los resultados de esta investigación fueron analizados cuantitativa y cualitativamente de acuerdo con los aspectos académico, social y psicológico. Este estudio reveló que los profesores de las clases grandes no están muy familiarizados con las necesidades básicas de los estudiantes. Las actividades de grupo, relaciones agradables y la retroalimentación de la clase de parte de los profesores no son del todo suficientes para que los estudiantes mejoren su aprendizaje. De este modo, los resultados traen a la luz algunas estrategias prácticas que podrían ayudar la enseñanza y aprendizaje en las clases grandes de inglés. |
URI: | http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/14138 |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Guevara_Calderon_Euro_Arteman.pdf | 561.4 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.