Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/14295
Title: Diseño de un Plan de Comunicación Integral para la Fundación Nuevos Horizontes, de la provincia de Manabí. Periodo 2014
Authors: Moya Loor, Patricia Alexandra
metadata.dc.contributor.advisor: Costa Ruiz, Mónica Patricia
Keywords: Comunicación organizacional
Organización empresarial
Magíster en gestión empresarial - Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2016-03-04
Issue Date: 2016
Citation: Moya Loor, Patricia Alexandra. (2016). Diseño de un Plan de Comunicación Integral para la Fundación Nuevos Horizontes, de la provincia de Manabí. Periodo 2014. (Trabajo de titulación de Magíster en Gestión Empresarial). UTPL, Portoviejo.
Abstract: This research was conducted at the Fundación Nuevos Horizontes, and was to design a comprehensive communications plan for the New Horizons Foundation Manabí Province in order to obtain financial support and sponsorship. In the investigation, research, bibliographic, analytical and statistical methods is used, with a form of exploratory and descriptive study with a non-experimental design, applying surveys to executives, internal customers, external customers and companies or organizations, to complement the research was conducted a situational diagnosis. The research was supported in a vast theoretical framework performing a comparison between the theoretical foundations and research results, so the strategies and integrated communication tools were designed communication plan.
Description: La presente investigación fue realizada en la Fundación Nuevos Horizontes, y consistió en diseñar un plan de comunicación integral para la Fundación Nuevos Horizontes de la provincia de Manabí con el fin de obtener apoyo financiero y patrocinio. En la investigación se utilizaron los métodos investigativos, bibliográfico, analítico y estadístico, con una modalidad de estudio exploratorio y descriptivo con un diseño no experimental, aplicándose encuestas a Directivos, clientes internos, clientes externos y empresas u organizaciones, para complementar la investigación se realizó un diagnostico situacional. La investigación se respaldó en un vasto marco teórico realizándose un cotejo entre los fundamentos teóricos y los resultados de la investigación, de esta manera se diseñaron las estrategias y herramientas comunicacionales del plan integral de comunicación.
metadata.dc.identifier.other: 1170192
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/14295
metadata.dc.language: spa
metadata.dc.type: masterThesis
Appears in Collections:Magíster en Gestión Empresarial

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Moya_Loor_Patricia_Alexandra.pdf2.01 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Admin Tools