Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/14364
Title: Factors that affect the English language teaching-learning process in Ecuadorian public high schools
Authors: Cabrera Solano, Paola Alexandra
Bustamante Pinos, Yesenia Elizabeth
Keywords: Educación secundaria – Ecuador
Inglés – Enseñanza
Modelos de enseñanza – Inglés
Licenciado en ciencias de la educación mención inglés – Tesis y disertaciones académicas
Issue Date: 2016
Citation: Bustamante Pinos, Yesenia Elizabeth. (2016). Factors that affect the English language teaching-learning process in Ecuadorian public high schools. (Trabajo de titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés). UTPL, Cañar.
Abstract: This study is about the factors that affect the teaching of English in Ecuadorian public high schools. It analyzes how such factors hinder the achievement of an advanced level of communicative competence in the English language that students should achieve after completing high school. The purpose of this research is to find the causes that influence low students’ achievement. It was conducted in public high schools in the city of Cañar in 2012. The participants were English teachers from8 1th, 9th and 10th grades. Data was collected through observation forms, questionnaires, and surveys. The general approach was quantitative and qualitative. During the process, fifteen classes were observed. For the analysis and interpretation of results three aspects were taking into consideration: factors concerning teachers, students, and the classroom. The data obtained was tabulated after that the results were analyzed and interpreted; the results demonstrated that English teachers have difficulties to teach this subject. This research has established a significant connection between quality teacher education and student achievement.
Description: Este estudio trata sobre los factores que afectan a la enseñanza del inglés en los colegios públicos ecuatorianos. Se analiza cómo estos factores obstaculizan alcanzar un nivel avanzado de la competencia comunicativa en el idioma inglés que los estudiantes deben alcanzar después de terminar la secundaria. El propósito de esta investigación es encontrar las causas que influyen en los escasos logros de los estudiantes. Esta investigación se llevó a cabo en los colegios públicos de la ciudad de Cañar en el año 2012. Los participantes fueron profesores de inglés de los grados octavo, noveno y décimo. Los datos fueron recogidos a través de observaciones, cuestionarios y encuestas. El enfoque general fue tanto cualitativo como cuantitativo. Durante el proceso, se observaron quince clases. Para el análisis e interpretación de los resultados tres factores fueron tomados en consideración, factores sobre los docentes, los estudiantes y las aulas. Los datos obtenidos se tabularon y después se analizaron e interpretaron los resultados, los resultados demostraron que los profesores de inglés tienen problemas para enseñar la materia. Esta investigación ha establecido conexión significativa entre la formación del profesor y el rendimiento del estudiante.
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/14364
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bustamante_Pinos_Yesenia_Elizabeth.pdf1.28 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.