Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/14365
Title: English Language Students and their motivation to learn the language
Authors: Toro Gallardo, Lisset Vanessa
Coyasamín Ushiña, María Daisy Azucena
Keywords: Educación secundaria – Ecuador
Inglés – Enseñanza
Modelos de enseñanza – Inglés
Licenciado en ciencias de la educación mención inglés – Tesis y disertaciones académicas
Issue Date: 2016
Citation: Coyasamín Ushiña, María Daisy Azucena. (2016). English Language Students and their motivation to learn the language. (Trabajo de titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés). UTPL, San Rafael.
Abstract: This research is focused on English language students and their motivation to learn the language. Its purpose is to learn about students’ perceptions in relation to their motivation to learn English inside the classroom. This research was conducted in a public High School in Sangolqui. Twenty students were chosen from five different High School classes for a total of 100 participants. These students take five hours of English classes weekly and use a textbook supplied by the Ministry of Education. Each participant was given a questionnaire to answer eight different questions. Additionally, five different English lessons were observed to have information about the teaching and learning process. As a result, it was concluded that the aspects that motivate students to learn English are their desire to improve their English level to able to communicate with English speaking people, their wishes to travel and their hope for a good job opportunity. Also, teachers’ attitude in teaching showed to be important. However, the main aspect that hinders their motivation is the number of the students in the classroom.
Description: El presente trabajo investigativo “Los estudiantes del idioma inglés y su motivación para aprender el idioma” fue realizado en una escuela secundaria pública en Sangolquí, provincia de Pichincha – Ecuador. La muestra seleccionada corresponde a 100 estudiantes y cinco profesores de 2 clases de noveno grado, primero, segundo y tercero de Bachillerato. El rango de edad del alumnado era de 13 a 17 años de edad. Adicionalmente, se observaron cinco clases diferentes de inglés para tener información sobre el proceso de enseñanza y aprendizaje. Cada estudiante recibió un cuestionario de ocho preguntas diferentes sobre los aspectos que les motivan y dificultan a ellos aprender inglés. Como resultado se concluyó que los aspectos que motivan a los estudiantes a aprender inglés son su deseo de mejorar su nivel de inglés para poder comunicarse con las personas que hablan inglés, sus deseos de viajar y su esperanza para una buena oportunidad de trabajo. También, la actitud de los profesores en la enseñanza demostró ser importante. Sin embargo, el aspecto principal que dificulta su motivación es el número de los estudiantes en el aula.
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/14365
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Coyasamin_Ushina_Maria_Daisy_Azucena.pdf826.9 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.