Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/14377
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorOchoa Cueva, César Augusto-
dc.contributor.authorSánchez Guillén, Lilia Mariana de Jesús-
dc.date.accessioned2016-03-15T14:14:58Z-
dc.date.available2016-03-15-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationSánchez Guillén, Lilia Mariana de Jesús. (2016). Teachers and students´ perceptions of teaching English in small classes in Ecuador. (Trabajo de titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención inglés). UTPL, Manta.es_ES
dc.identifier.other1171443-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/14377-
dc.descriptionEsta investigación fue realizada para conocer la percepción de maestros y estudiantes sobre la enseñanza del inglés en clases con pocos estudiantes en Ecuador, determinando así beneficios, estrategias, recursos, sentimientos y limitaciones que la enseñanza del inglés en clases con pocos estudiantes representa. El enfoque fue de tipo cualitativo y cuantitativo. La muestra consistió de 5 clases con 20 alumnos o menos con sus respectivos profesores, en cinco instituciones diferentes, tales como escuelas secundarias e institutos de inglés. Las técnicas aplicadas fueron encuestas, toma de notas y observaciones; los instrumentos utilizados fueron cuestionarios para profesores y estudiantes y hojas de observación para el docente en servicio. El análisis, descripción y resultados, fueron tomados durante las observaciones de clases. El factor más significativo observado fue que había aulas con dos o tres estudiantes; sin embargo, los maestros los involucraron de manera competente en actividades interesantes y las clases ocurrieron solo en inglés. Otro dato importante fue que no todas las aulas utilizaron recursos tecnológicos, pero los profesores desarrollaron sus clases de manera efectiva, con estrategias participativas, alcanzando así el éxito deseado.es_ES
dc.description.abstractThis research was conducted to investigate about teachers and students´ perceptions of teaching English in small classes in Ecuador, in order to determine the benefits, teaching strategies, resources, feelings, and limitations that teaching English in classes with few students represents. The approach of this study was qualitative and quantitative. The sample consisted of 5 small classes with 20 students or less and five teachers from five different educational institutions such as high schools, and English institutes, in Ecuador. The techniques applied were surveys, note taking, and observations; the instruments used were teachers and students’ questionnaires and observation sheets for in service teachers. The analysis, description and results, were taken from the data collected during classroom observations. The most significant factor observed was that there were classrooms with just two or three students; however, the teacher competently involved the students in several interesting activities and the classes were given only in English. Another important fact was that not all the classrooms used technological resources, but the teachers managed their classes effectively, using participative strategies, reaching in this way the desired success.es_ES
dc.languagespaes_ES
dc.subjectEducación secundaria – Ecuadores_ES
dc.subjectInglés – Enseñanzaes_ES
dc.subjectModelos de enseñanza – Ingléses_ES
dc.subjectLicenciado en ciencias de la educación mención inglés – Tesis y disertaciones académicases_ES
dc.titleTeachers and students´ perceptions of teaching English in small classes in Ecuadores_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sanchez_Guillen_Lilia_Mariana_de_Jesus.pdf552.13 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.