Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/14547
Title: The use of communicative language teaching approach and its influence on the English language teaching- learning process in private high schools.
Authors: Abad Abad, Viviana Alexandra
Robles Juárez, Jessica Alexandra
metadata.dc.contributor.advisor: Toro Gallardo, Lisset Vanessa
Keywords: Educación secundaria – Ecuador
Ingles – Enseñanza-aprendizaje
Licenciado en ciencias de la educación mención Inglés – Tesis y disertaciones académicas.
metadata.dc.date.available: 2016-04-05
Issue Date: 2016
Citation: Abad Abad, Viviana Alexandra . Robles Juárez, Jessica Alexandra. (2016). The use of communicative language teaching approach and its influence on the English language teaching- learning process in private high schools. (Trabajo de Titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés). UTPL, Loja
Abstract: The theme of this study is the use of Communicative Language Teaching Approach and its influence on the English language teaching- learning process in private high schools. The purpose of this research is to determine if English teachers use the Communicative Language Teaching approach in their lessons, and how it influences on the English language teaching- learning process. A sample of 5 teachers and 95 students from a private high school from the city of Loja participated in the research. The data was collected by using an open-ended questionnaire and an observation sheet. The approaches of this study are quantitative and qualitative methods and the results were described, analyzed and interpreted based on the objectives of the research. The results revealed that teachers definitely use the Communicative Language Teaching approach to teach English lessons; they used activities like group work, pair work, and role play. Such activities had positive influence on students’ learning; they were active, motivated and expanded their communicative skills.
Description: Este estudio se refiere al uso del enfoque Comunicativo y su influencia en el proceso de enseñanza-aprendizaje del idioma Inglés en los colegios privados de Loja. El propósito de esta investigación es determinar si los profesores de idioma Inglés usan el enfoque comunicativo en sus clases y cómo influye en el proceso de enseñanza-aprendizaje del idioma Inglés. Una muestra de 5 profesores y 95 estudiantes de un colegio privado participaron en la investigación. La información fue obtenida a través de un cuestionario con preguntas abiertas y una hoja de observación. Los métodos utilizados en esta investigación son el método cuantitativo y el método cualitativo, y los resultados fueron descritos, analizados e interpretados en base a los objetivos del estudio. Los resultados revelaron que los profesores si aplican el enfoque comunicativo para enseñar el idioma Inglés, ellos utilizaron actividades grupales, en parejas. Estas actividades influenciaron positivamente en el aprendizaje de los estudiantes, ellos se mostraron activos, motivados y también desarrollaron sus habilidades comunicativas.
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/14547
ISSN: 1173406
metadata.dc.language: spa
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Abad Abad Viviana Alexandra and Robles Juarez Jessica Alexandra- Tesis- .pdf1.24 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.