Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/14661
Title: Language Anxiety and its Influence on EFL Students’ Oral Performance
Authors: Maldonado Vélez, Antonio Clotario
metadata.dc.contributor.advisor: Pinza Tapia, Eliana Ivanova
Keywords: Inglés – enseñanza
Lenguaje y lenguas – Enseñanza
Educación
Licenciado en psicología – Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2016-04-21
Issue Date: 2016
Citation: Maldonado Vélez, Antonio Clotario. (2016). Language Anxiety and its Influence on EFL Students’ Oral Performance. (Trabajo de Titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés). UTPL, Loja
Abstract: The present study is focused on the influence of foreign language anxiety on EFL student’s oral performance; for this purpose, the population sample was composed by thirty students of teens and youth levels from an English language institute in the city of Loja. In order to gather data, one questionnaire for students was applied; moreover, additional information was obtained through class observations and interviews. The data obtained from the students’ survey was represented and described using the quantitative method. Moreover, it was analyzed qualitatively making a comparison with the results of the observations, interviews, and the most essential literature that was previously investigated. The results of the study showed that language anxiety affects the majority of students, making them incapable to participate in oral activities during class and becoming less competent speakers than the rest of students. Furthermore, this inability to participate in oral activities cause students to have low grades in class in comparison to their classmates who do not suffer this problem. However, the results also show that students’ motivation is not likely to be affected by foreign language anxiety; and that instructional’ factors like class activities help students to reduce anxiety in class.
Description: El presente estudio investigo la influencia de la ansiedad frente a la lengua extranjera en el desempeño oral de los estudiantes de inglés; con este propósito se seleccionó treinta estudiantes de niveles “teens” y “youth” de un instituto de idiomas en la cuidad de Loja. Para obtener esta información se aplicó un cuestionario a los estudiantes; además se adquirió información adicional a través de observaciones de clase y entrevistas. LA información obtenida del cuestionario fue representada cuantitativamente, detallada y analizada en referencia con los resultados de las observaciones de clase, entrevistas y la literatura más relevante que fue previamente investigada. Los resultados del presente estudio demostraron que la ansiedad frente a la lengua extranjera afecta a un gran número de estudiantes, haciendo que estos sean incapaces de participar en actividades orales durante clase y volviéndose hablantes menos competentes que el resto de estudiantes. Además, esta incapacidad de participar en actividades orales causa que los estudiantes tengan bajo rendimiento académico en comparación a sus compañeros que no presentan este problema. Por otro lado, los resultados también mostraron que la motivación de los estudiantes no tiende a ser afectada por la ansiedad frente a la lengua extranjera; y que factores de enseñanza como actividades de clase ayudan a los estudiantes a reducir esta ansiedad.
metadata.dc.identifier.other: 1174528
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/14661
metadata.dc.language: spa
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Maldonado Vélez Antonio Clotario.pdf584.9 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Los recursos publicados en el RiUTPL se distribuyen bajo la licencia: CreativeCommons