Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/15015
Title: | Students’ perception on the factors that influence their willingness to orally communicate in the EFL classroom in Ecuadorian high schools |
Authors: | Nesterenko, Nina A Criollo Granados, Angelito Gustavo |
Keywords: | Educación secundaria - Ecuador Lengua inglesa- Enseñanza Comunicación en clases Licenciado en Ciencias de la educación Mención Inglésl-Tesis y Disertaciones Académicas |
Issue Date: | 2016 |
Citation: | Criollo Granados Angelito Gustavo.(2016).Students’ perception on the factors that influence their willingness to orally communicate in the EFL classroom in Ecuadorian high schools.(Trabajo de titulación de Licenciado en ciencias de la educación mención Inglés).UTPL.Guayaquil |
Abstract: | This research addresses the students’ perception on the factors that influence their willingness to orally communicate in the EFL classroom in Ecuadorian high schools. The aim is to find out the facts how motivation, proficiency level and personality influence students’ willingness to orally communicate. This research came true in a State school located in Guayaquil, Ecuador, whose participants were 20 students from 9th to 10th grade in General Basic Education, and from 1st to 3rd grades in the Senior High School. The methods used to carry out this research were the qualitative and quantitative. The first one gives the details of students’ motivation to speak English in several activities, how teachers can motivate students to speak English, description of different levels of English proficiency focused on speaking, personality types and how to teach speaking. The latter method gives details of results obtained through questionnaires taken to participants based on the objective mentioned above. The results obtained suggest that motivation plays an important role to speak English in class. The more speaking activities teachers offer, the more motivated the students feel. |
Description: | Esta investigación se ocupa de la percepción de los estudiantes sobre los factores que influyen en su voluntad de comunicarse oralmente en el aula EFL en las escuelas secundarias del Ecuador. El objetivo es descubrir los hechos de cómo la voluntad de motivación, nivel de competencia e influir en la personalidad de los estudiantes para comunicarse oralmente. Esta investigación se hizo realidad en una escuela pública ubicada en Guayaquil, Ecuador, cuyos participantes fueron 20 estudiantes de 9 y 10 grado en la Educación General Básica, y del 1 al 3er grado en la Escuela Secundaria Superior. Los métodos utilizados para llevar a cabo esta investigación fueron el cualitativo y cuantitativo. El primero da los detalles de motivación de los estudiantes para hablar Inglés en varias actividades, como los maestros pueden motivar a los estudiantes a hablar Inglés, la descripción de los diferentes niveles de dominio del Inglés se centró en hablar, tipos de personalidad y la forma de enseñar a hablar. El último método da detalles de los resultados obtenidos a través de cuestionarios tomadas a los participantes en base a los objetivos mencionados anteriormente. Los resultados obtenidos sugieren que la motivación juega un papel importante hablar Inglés en la clase. Las actividades más maestros de habla ofrecen, más motivados se sienten los estudiantes. |
URI: | http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/15015 |
Appears in Collections: | Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Criollo_Granados_Angelito_Gustavo.pdf | 289.66 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.