Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/15118
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorArias Córdova, María Olivia-
dc.contributor.authorGuamantica Aguilar, Juan Francisco-
dc.date.accessioned2016-06-23T12:25:47Z-
dc.date.available2016-06-23-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationGuamantica Aguilar Juan Francisco.(2016).The influence of large classes in the English language teaching-learning process in Ecuadorian high schools .(Trabajo de titulación de licenciado en ciencias de la educación mención inglés).UTPL,Machalaes_ES
dc.identifier.other1177785-
dc.identifier.urihttp://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/15118-
dc.descriptionEsta investigación es acerca de la influencia de las grandes clases en el proceso de enseñanza-aprendizaje de idiomas Inglés en las escuelas secundarias del Ecuador. El propósito de este estudio es determinar qué instrucción, sociales y psicológicas grandes implicaciones clases tienen en el proceso de enseñanza-aprendizaje. Esta investigación se llevó a cabo en dos escuelas secundarias en la ciudad de Machala. Se centra en los estudiantes de las escuelas secundarias de 8º, 9º y 10º grado, y "bachillerato" 1º y 2º. Los métodos aplicados para llevar a cabo esta investigación fueron cualitativa y cuantitativa. El análisis cualitativo se describen los métodos de enseñanza y los métodos utilizados en las grandes clases, y otros aspectos como el tamaño de la clase, el aprendizaje de la gestión, la gestión de grandes clases, actividades para trabajar con grandes clases, aulas y disposición de los asientos, y los diferentes niveles de competencia. El análisis cuantitativo se describen los resultados de los cuestionarios tomadas a los estudiantes sobre la base de aspectos académicos, sociales y psicológicases_ES
dc.description.abstractThis research is about the influence of large classes in the English language teaching-learning process in Ecuadorian high schools. The purpose of this study is to determine what instructional, social, and psychological implications large classes have on the teaching-learning process. This research took place in two high schools in the City of Machala. It is focused on students from secondary schools of 8th, 9th, and 10th grades, and 1rst and 2nd “bachillerato”. The methods applied to carry out this research were qualitative and quantitative. The qualitative analysis describes the teaching approaches and methods used in large classes, and other aspects such as class size, managing learning, managing large classes, activities for working with large classes, classroom space and seating arrangement, and different levels of proficiency. The quantitative analysis describes results of questionnaires taken to students based on academic, social and psychological aspects. This research demonstrates that teaching English to a large number of students has limitations, and in order to face them, teachers must be trained in methods and techniques that can help to succeed in the English language-learning process.es_ES
dc.languagespaes_ES
dc.subjectEducación secundaria - Ecuadores_ES
dc.subjectInglés. Enseñanzaes_ES
dc.subjectModelos de enseñanza-Ingléses_ES
dc.subjectLicenciado en Ciencias de la educación Mención Inglés-Tesis y Disertaciones Académicases_ES
dc.titleThe influence of large classes in the English language teaching-learning process in Ecuadorian high schoolses_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Guamantica_Aguilar_Juan_Francisco.pdf1.11 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.