Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/15200
Title: English language students and their motivation to learn the language
Authors: Vargas Wachter, Cynthia
metadata.dc.contributor.advisor: Inga Ordóñez, Gabriela Cecibel
Keywords: Ingles enseñanza
Lengua inglesa- Enseñanza
Licenciado en ciencias de la educación mención Inglés- Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2016-07-04
Issue Date: 2016
Citation: Vargas Wachter Cynthia.(2016).English language students and their motivation to learn the language.(trabajo de titulación de licenciado en ciencias de la educación mención inglés).UTPL.Santa Cruz
Abstract: The present study investigates English learners and their motivation to learn the language. The purpose of the study is to learn more about the perceptions of students regarding their motivation to learn English in the classroom. The study tries to answer the question that motivates and hinders students when learning English. This study was conducted at a school in Puerto Ayora, Ecuador. The information was obtained from a search five hundred students English courses with questionnaires. The researcher observed randomly 5 classes to answer the observation sheets. tenth grade courses were included to second high school. A total of 56 girls and 44 boys, aged 14 to 17 years were consulted. The approach of this study is quantitative and qualitative. The factors described and analyzed in this research indicate that students are generally motivated to study English and their motivation is mostly extrinsic. Problems that hinder them learning English proved to be linked to problems of large multilevel classrooms, the textbook and the teacher.
Description: El presente estudio investiga estudiantes de Inglés y su motivación para aprender el idioma. El propósito del estudio es aprender más sobre las percepciones de los estudiantes en relación a su motivación para aprender Inglés dentro del aula. El estudio trata de responder la pregunta de que motiva y que obstaculiza a los estudiantes cuando aprenden Inglés. Este estudio se realizó en un colegio en Puerto Ayora, Ecuador. La información fue obtenida al consultar cien estudiantes de cinco cursos de Inglés con cuestionarios. El investigador observó aleatoriamente 5 clases para responder las hojas de observación. Se incluyeron cursos del décimo grado hasta segundo de bachillerato. Un total de 56 niñas y 44 niños, entre 14 a 17 años fueron consultados. El acercamiento de este estudio es cuantitativo y cualitativo. Los factores descritos y analizados en esta investigación indican que los estudiantes son generalmente motivados a estudiar Inglés y su motivación es mayormente extrínseca. Problemas que les obstaculizan el aprendizaje de Inglés resultaron estar ligados a problemas de aulas grandes de multinivel, el libro de texto y el profesor.
metadata.dc.identifier.other: 1178413
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/15200
metadata.dc.language: spa
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vargas_Wachter_Cynthia.pdf1.18 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.