Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/15371
Title: The use of portfolios to assess student’s learning in EFL classrooms of the city of Loja
Authors: Quezada López, Byron Emmanuel
Calderón Eras, Pablo Adrián
metadata.dc.contributor.advisor: Morocho Cuenca, Elsa Liria
Keywords: Ingles – Enseñanza-Aprendizaje
Ingles – Evaluación
Licenciado en ciencias de la educación mención Inglés – Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2016-07-29
Issue Date: 2016
Citation: Quezada López, Byron Emmanuel . Calderón Eras, Pablo Adrián. (2016). The use of portfolios to assess student’s learning in EFL classrooms of the city of Loja. (Trabajo de Titulación de Licenciado en Ciencias de la Educación, mención Inglés ). UTPL, Loja
Abstract: This present research called “The use of portfolio to assess students learning in EFL classrooms of the city of Loja” has the purpose to identify whether or not use the portfolio strategy to assess their students in classrooms. The methods used in this study were the quantitative and the qualitative methods. The questionnaires were administered to a sample of 67 students and 20 teachers in 5 educational institutions and 2 English institutes of the city of Loja. Some of the data was gathered from portfolios developed by the students. The questions of the surveys were open-ended and close-up questions which helped us to develop our research. As a general conclusion, it is evident that most of the teachers do not use the portfolio in English classes to assess students learning although they are aware what a portfolio is, they do not use it due to different factors, such as: lack of time and amount of portfolios. Consequently, a portfolio as an assessment tool is not widely used in the city of Loja because teachers and students still use the traditional system of evaluation.
Description: La presente investigación está enfocada en cómo los profesores aplican el portafolio como herramienta de evaluación de conocimientos en estudiantes del idioma Inglés como lengua extranjera en escuelas y colegios de la ciudad de Loja. El propósito de esta investigación es de identificar si los profesores utilizan el portafolio como estrategia de evaluación de conocimientos en clases de Inglés. Los métodos utilizados en este estudio fueron el método cuantitativo y el método cualitativo. Los cuestionarios fueron administrados a una muestra de 67 estudiantes y 20 docentes en 5 colegios tanto públicos como privados y en 2 institutos de inglés de la ciudad de Loja. La información fue obtenida de encuestas y portafolios desarrollados por los estudiantes. Las preguntas de las encuestas fueron preguntas abiertas y cerradas las cuales sirvieron para sustentar los resultados obtenidos de los profesores y estudiantes. Estos resultados demuestran evidencia de que la mayoría de los profesores no usan el portafolio en clases de Inglés. De igual manera, muchos de los mismos conocen que es un portafolio pero ellos no lo ocupan por diferentes factores tales como: falta de tiempo, cantidad de alumnos a evaluar y contenidos del portafolio. Consecuentemente, el uso del portafolio como herramienta de evaluación no es ampliamente usado en la ciudad de Loja ya que tanto profesores como estudiantes aún se rigen por el uso de evaluación tradicional
metadata.dc.identifier.other: 1180008
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/15371
metadata.dc.language: spa
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Quezada Lopez, Byron Emmanuel - Calderon Eras, Pablo Adrian.pdf1.16 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.