Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.utpl.edu.ec/jspui/handle/123456789/15470
Title: Factors that influence the English language teaching-learning process in Ecuadorian private high schools
Authors: Espíndola Lara, Mónica Gabriela
Herrera Quishpi, María Margarita
metadata.dc.contributor.advisor: Solano Jaramillo, Lida Mercedes
Keywords: Educación secundaria - Ecuador
Inglés. Enseñanza
Licenciado en ciencias de la educación mención Inglés- Tesis y disertaciones académicas
metadata.dc.date.available: 2016-08-25
Issue Date: 2016
Citation: Espíndola Lara Monica Gabriela; Herrera Quishpi María Margarita.(2016).Factors that influence the English language teaching-learning process in Ecuadorian private high schools.(Trabajo de titulación de Licenciado en cienciasde la educación mención inglés).UTPL.Riobamba
Abstract: The theme investigated is factors that influence the English language teaching-learning process in Ecuadorian private high schools. The purpose of this study is to analyze what factors influence the teaching-learning process, so that teachers can use this information to improve their teaching process, which in turn will improve the students learning process. This research was carried out in the city of Riobamba, at fourteen private high schools where one teacher and one student from each institution participated. In other words, fifteen teachers were interviewed and applied a questionnaire, fifteen classes were observed and fifteen students were surveyed in levels ranging from eighth grade of basic education to third year of senior high school. The data collected through classroom observations, interviews, and questionnaires was analyzed quantitatively and it was presented in 20 graphs, where four main factors concerning teachers, students, classrooms, and institutions were considered. The analysis of results allowed concluding that the main factors that influence the English language teaching learning process in private high schools are the ones concerning to teachers and classrooms
Description: El tema es investigado factores que influyen en el proceso de enseñanza-aprendizaje de idiomas Inglés en las escuelas secundarias privadas ecuatorianas. El propósito de este estudio es analizar qué factores influyen en el proceso de enseñanza-aprendizaje, por lo que los profesores pueden utilizar esta información para mejorar su proceso de enseñanza, que a su vez mejorará los alumnos proceso de aprendizaje. Esta investigación se llevó a cabo en la ciudad de Riobamba, a las catorce escuelas privadas secundarias donde un maestro y un estudiante de cada institución participaron. En otras palabras, quince profesores fueron entrevistados y se aplicó un cuestionario, se observaron quince clases y quince estudiantes fueron encuestados en niveles que van desde el octavo grado de educación básica de tercer año de la escuela secundaria superior. Los datos recogidos a través de observaciones, entrevistas y cuestionarios se analizó cuantitativamente y se presentan en los gráficos 20, donde se consideran cuatro factores principales relativos a los docentes, estudiantes, aulas y las instituciones. El análisis de los resultados permitió concluir que los principales factores que influyen en el idioma Inglés proceso de aprendizaje enseñanza en las escuelas secundarias privadas son las que se refieren a los maestros y aulas.
metadata.dc.identifier.other: 1180603
URI: http://dspace.utpl.edu.ec/handle/123456789/15470
metadata.dc.language: spa
metadata.dc.type: bachelorThesis
Appears in Collections:Licenciado en Ciencias de la Educación mención Inglés

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Espíndola_Lara_Monica_Gabriela_Herrera_Quishpi_Maria_Margarita.pdf1.65 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.